تازه های سایت

کد مطلب: 47843
25. مهر 1400 - 7:54
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت که ۸۲ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال و ۷۱ درصد جمعیت بالای ۵۰ سال این استان تاکنون با دریافت هر ۲ دُز واکسن، علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، دکتر «محمد خزایی» در ستاد مقابله با کرونا استان همدان، افزود: برهمین اساس تاکنون، ۵۹ درصد کل جمعیت استان یک نوبت و ۲۵ درصد جمعیت نیز هر ۲ نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

وی اظهار داشت: همچنین ۷۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان همدان با تزریق واکسن(یک یا ۲ دُز) علیه ویروس کرونا واکسینیه شده اند ضمن اینکه از ۱۳۶ هزار نفر جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال استان نیز ۷۹ هزار و ۶۰۰ نفر معادل ۵۸ درصد واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: ۹۰ مرکز واکسیناسیون در مناطق مختلف استان راه اندازی و فعال شده که این مراکز ظرفیت تزریق روزانه ۵۰ هزار دُز واکسن را دارند که البته درحال حاضر روزانه حدود ۲۵ هزار دُز واکسن کرونا در سطح استان تزریق می شود.

دکتر خزایی افزود: تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده که یک میلیون و ۵۵ نفر دُز اول و مابقی هر ۲ نوبت را دریافت کرده اند.

به گفته وی، آمار تزریق واکسن کرونا در استان همدان ۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری است اما در زمینه تزریق واکسن به روستاییان ۲ درصد از نُرم ملی پایین تر هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: با توجه به روند غیرمطلوب واکسیناسیون در مناطق روستایی به ویژه روستاهای جنوبی استان، همکاری در زمینه اجرای طرح «دهگردشی» برای تسریع روند و پوشش کامل طرح ملی واکسیناسیون در منطقه ضروری است.

وی خواستار اعمال محدودیت هایی برای افراد واکسن گریز به ویژه کارمندان، رانندگان و شاغلان واحدهای عمومی شد و گفت: باید به گونه ای پیش رفت که صنوف علاوه بر داشتن کارت سلامت، کارت واکسن کرونا را نیز دریافت کنند تا هنگام مراجعه بازرسان بهداشت محیط، مراتب قابل رهگیری باشد.

دکتر خزایی افزود: به منظور افزایش آمار واکسیناسیون در استان همدان، اتوبوس های سیار تزریق واکسن در سه منطقه پر ترافیک شهری مستقر شده اند که هریک از این واحدهای سیار توان تزریق ۳۰۰ دُز واکسن در روز را دارند.

وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان همدان کاهشی است، گفت: ۷۳۴ بیمار کرونایی مشکوک و قطعی هم اینک در بیمارستان های استان بستری هستند و روند ترخیص بیماران کرونایی و آزاد سازی تخت های بیمارستانی کُند پیش می رود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: آمار متوفیان ناشی از کرونا در چهار موج نخست افزایشی بود اما در موج پنجم در چند استان از جمله همدان این روند کاهشی شده است.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد علت ابتلا به کرونا، اجتماع درون خانوادگی است، افزود: شاخص سرایت پذیری ویروس در پنج هفته گذشته زیر یک بود و میزان استفاده از ماسک در استان ۷۱ درصد و رعایت فاصله گذاری نیز ۷۰ درصد گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، از ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان، شهرستان های همدان، نهاوند، اسدآباد ، رزن و درگزین در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان دیگر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

دیدگاه شما