تازه های سایت

کد مطلب: 47497
25. شهريور 1400 - 8:49
جلسه هماهنگی برنامه های هفته دفاع مقدس با حضور فرماندار، حجت الاسلام والمسلمین مغیثی امام جمعه، دادستان، جانشین فرمانده سپاه و اعضا در محل سپاه نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مراد ناصری فرماندار نهاوند در این جلسه با بیان اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس و ارزش‌های آن نقش بسزایی در استوار ساختن پایه های انقلاب دارد گفت: فرهنگ و آرمان های هشت سال دفاع مقدس و یاد و نام شهدا باید در جامعه زنده بماند و به نسل جوان منتقل شود.

وی با اشاره به اهمیت هفته دفاع مقدس و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، گفت: امروز اگر شاهد صدور فرهنگ انقلاب به دنیا هستیم به خاطر ایثار و فداکاری مردم در طول هشت سال دفاع مقدس و حضورشان در تمام صحنه‌های انقلاب است.

سرهنگ میثم رحیمی جانشین فرمانده سپاه ناحیه نهاوند در این جلسه اظهار داشت: دفاع مقدس با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت,اعتلای بسیج و خدمت رسانی و حفظ دستاوردهای انقلاب  با رعایت پروتکل های بهداشتی  و با محوریت اربعین حسینی در شهرستان نهاوند برگزار می گردد.

وی افزود: حضور حماسه‌آفرین مردم ولایتمدار ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس از انقلاب و اسلام باعث شد دفاع مقدس به الگویی برای تمامی آزادی خواهان جهان تبدیل‌ شده و دشمنان انقلاب را ازآنچه کرده‌اند پشیمان کند.

جانشین فرمانده سپاه شهرستان نهاوند با اشاره اینکه یادگاران دفاع مقدس را باید احترام نمود و از تجربیات و خاطرات آن ها استفاده کرد گفت : یکی از برنامه های محوری هفته دفاع مقدس تجلیل از رزمندگان ، جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس شهرستان نهاوند است که  توسط ادارات و دانشگاه های شهرستان از ایثارگران و رزمندگان بازنشسته در  این هفته برگزار خواهد شد.

رحیمی در ادامه به برنامه غبارروبی گلزار شهدا نیز اشاره و تصریح کرد: غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای شهرستان که با محوریت بنیاد شهید و امورایثارگران در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

 جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نهاوند در پایان از همه روسای ادارات و دانشگاه ها و مسئولین خواست تا برنامه های این هفته را با رویکرد کمک رسانی به مردم و انتقال تفکر و فرهنگ دفاع مقدس و بسیجی در اقشار مختلف جامعه تنظیم نمایند و اضافه کرد : معاونت فرهنگی و بسیج اصناف و ادارات سپاه شهرستان با همکاری ادارات و سازمان های شهرستانی در هفته دفاع مقدس نسبت به فضا سازی محیطی و نصب سنگر ، بنر و پرچم  در سردرب ادارات خود و شهرداری‌های مناطق شهرستان در سطح شهر اقدامات لازم را به عمل آورند.

 گلباران و عطر افشانی قبور شهدا، صبحگاه مشترک، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، نشست های روشنگری، شب شعر با موضوع دفاع مقدس، رژه خودرویی و موتورسواران، دیدار با خانواده های معظم شهدا از جمله برنامه های است که در این جلسه به تصویب رسید.

دیدگاه شما