تازه های سایت

کد مطلب: 47496
25. شهريور 1400 - 8:46
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل پائیز و آلودگی و مشکلات زیست محیطی مسیل نهاوند، ضرورت دارد این محل پاکسازی و ساماندهی شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مهرداد سلگی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: شهرداری و امور آب شهرستان نهاوند باید نسبت به ساماندهی و پاکسازی  مسیل های شهر نهاوند اقدام نمایند.

 وی اظهار داشت: متاسفانه مسیل شهر نهاوند علاوه بر چهره زشت، همواره کانون تخليه  فاضلابها، زباله ها و نخاله های ساختمانی و منبع انتشار بوی نامطبوع بوده است.

سلگی ادامه داد: این مجل کانون آلودگی و تکثیر جوندگان موذی مثل موش شده که نیاز به پاکسازی و ساماندهی می باشد و این مطالبه شهروندان است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند بیان داشت: این مسیل با اين مشخصات همواره باعث ناراحتی شهرنشينان شده است و برای شهرداری مشکلات بهداشتی و اجتماعی ايجاد می کند.

وی اظهار کرد: برای حفظ بهداشت عمومی بايد شهرداری و امور آب اهميت زيادی براي بهسازی و بهداشت مسيل های شهری قائل شوند تا مشکلات شهروندان کم شود.

سلگی افزود: این مسيل مجراي طبيعی است كه روان آب حاصل از باران، برف و رگبارها موقتاً در آن جريان پيدا می كند که با توجه به توسعه و رشد جمعيت در این مسيل در معرض تخريب و آلودگي قرار گرفته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت:   شناخت عوامل آلاينده مسيل ها و كنترل آنها باعث می شود شهرها به صورت محيط های جذاب و سالم تری برای زندگی درآيند و شهرنشينان احساس امنيت بهداشتی بيشتری داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اخطاریه های زیستی محیطی و تشکیل کارگروه ساماندهی مسیل ها   و همچنین آلایندگی و وضعیت نامناسب مسیل و فرارسیدن فصل پاییز، لازم است شهرداری محترم و امور آب شهرستان برای جلوگیری از آلاینده های زیست محیطی و هرگونه سیلاب و آب‌گرفتگی و غیره که می‌تواند اثرات منفی دیگری در شهر داشته باشد نسبت به لایروبی، پاکسازی، بررسی و اصلاح شیب مسیل اقدام نماید.

دیدگاه شما