تازه های سایت

کد مطلب: 47343
14. شهريور 1400 - 8:37
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: کشاورزان نهاوند با مدیریت مصرف آب مانع خسارت به باغات پایین‌دست شوند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، کریم باباعلی اظهار کرد:  با توجه به کاهش دمای هوا و کم شدن نیاز باغات به آب، از آن دسته کشاورزانی که نزدیک به منابع آبی قرار دارند انتظار می‌رود که همانند گذشته آب را باغداران پائین دست تقسیم و مانع از ایجاد خسارت به آنان شوند.

وی گفت: کاهش بارندگی‌ها در سال گذشته و اوایل سال جاری باعث افت شدید منابع آبی و خروجی رودخانه گاماسیاب شد و همین عامل مشکلات فراوانی را برای تامین آب کشاورزی و باغات حاشیه هر شعبان از ابتدا تا انتها ایجاد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: نهر شعبان یکی از منابع عمده تامین آب کشاورزی در مزرعه شهر و روستا است و بیش از ۸۰ درصد باغات و اراضی از این رودخانه تامین می‌شود.

وی گفت: با توجه به مشکل کم‌آبی سال زراعی جاری، امسال باغداران در زمینه تقسیم آب همکاری‌های خوبی را با دستگاه‌های اجرایی داشتند به نحوی که که ما در سطح شهرستان شاهد تنش بیان باغداران نبودیم.

باباعلی گفت: با نزدیک شدن به اواخر تابستان و خنک شدن هوا تبخیر و تعرق کاهش و به تبع آن نیاز آبی باغات کاهش می‌یابد بنابراین از باغداران نزدیک به سرچشمه آب گاماسیاب انتظار داریم در شرایط کنونی مانع از رسیدن آب به باغات پایین‌دست نشوند تا این روزهای پایانی فصل گرما را با خوبی پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما