تازه های سایت

کد مطلب: 47023
19. مرداد 1400 - 8:12
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند از ساماندهی خودروهای حمل فاضلاب نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مهرداد سلگی در جلسه مدیریت پسماند شهرستان نهاوند، اظهار کرد: یکی از معضلات زیست‌محیطی شهرستان نهاوند تخلیه فاضلاب‌های خانگی توسط خودروهای حمل فاضلاب در مزارع کشاورزی، جاده‌ها و رودخانه است که مشکلات مختلفی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: علاوه بر این موضوع، عدم شناسایی و ثبت  خودروها برای ساماندهی  و نظارت‌های لازم بر آن‌ها انجام نمی‌شد و تخلفات مختلفی از سوی آن‌ها انجام می‌ گیرد.  

سلگی ادامه داد: یکی از معضلات این خودروها نبود پارکینگ مناسب بود که باعث می‌شد صاحبان این خودروها خودروی حاوی فاضلاب را در مقابل منزل خود پارک کنند.

وی ادامه داد: به این دلیل سازمان حمل‌ونقل بار درون شهری نهاوند و حومه شهرداری نهاوند مکلف شد مطابق دستورالعمل ساماندهی و نظارت بر فعالیت خودروهای مکانی را برای توقف و پارک این خودروها ایجاد کند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند، تأکید کرد: درسال گذشته و اردیبهشت‌ امسال کارگروه‌ها و جلسات متعددی در راستای ساماندهی و فعالیت خودروهای حمل فاضلاب خانگی برگزار شد که امروز خوشبختانه در کارگروه پسماند شهرستان مصوباتی صادر شد که از جمله ساماندهی خودروهای حمل فاضلاب در محیط‌زیست آلودگی ایجاد کرده است.

سلگی یادآور شد: در این کارگروه مقرر شد شرکت آب و فاضلاب نسبت به انعقاد قرداد با شرکت عصرسلامت نهاوند در راستای ساماندهی و مدیریت پساب‌های خانگی توسط خودروهای حمل فاضلاب در تصفیه‌خانه نهاوند حداکثر تا پایان مردادماه اقدام کند.

وی اضافه کرد: هم‌چنین مقرر شد بعداز راه‌اندازی و ساماندهی خودروهای حمل فاضلاب در صورت تخلیه غیرمجاز فاضلاب توسط این خودروها،   پلیس راهور نسبت به توقیف و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی اقدام کند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند در ادامه اضافه کرد: از جمله مصوباتی که در این کارگروه مصوب شد ساماندهی و جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی حاشیه راه‌ها توسط ادارات مربوطه پیگیری و جمع‌آوری شوند و همچنین مقرر شد دهیاری‌ها، جهادکشاورزی و بخشداری‌ها نسبت به ساماندهی با تعیین  مکانی برای جلوگیری از رهاسازی  فضولات حیوانی در کنار رودخانه‌ها و غیره اقدام کنند.

سلگی خاطرنشان کرد: مقرر شده سراب گیان توسط شهرداری، سراب گاماسیاب توسط منابع طبیعی و  سراب فارسبان توسط میراث فرهنگی از نظر مدیریت پسماند ساماندهی شوند.

وی در خاتمه گفت: متولیان سراب‌ها تا یک هفته آینده مهلت دارند تا نسبت به مدیریت پسماندهای  سراب‌های خود اقدام کنند در غیر این صورت اقدام قانونی صادر خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه شما