تازه های سایت

کد مطلب: 46970
14. مرداد 1400 - 5:42
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در پیامی به مردم این شهرستان، آنها را به مشارکت و حضور در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علیرضا شهبازی، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی، مردم این شهرستان را به شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از معروف‌های مهم جامعه امروزی ترویج فرهنگ مطالعه است و جشنواره کتابخوانی رضوی که بستری شایسته و مزین به فرهنگ رضوی است، به بهترین شکل ممکن انجام این معروف را مهیا می‌کند. این جشنواره که استمرار آن نقطه قوت این حرکت فرهنگی به حساب می‌آید و با رشد انسان‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان هم آهنگ است، باعث ترغیب افراد به مطالعه شده و آنها را با فرهنگ غنی اسلامی دمخور می‎‌کند.

کتاب عنصری است که می‌تواند در تعالی روحی انسان موثر واقع شود و او را تا رسیدن به عرش خدایی همراهی کند و اگر این نبود، معجزه پیامبر خاتم، کتاب مبین قرار داده نمی‌شد. در اهمیت مطالعه همین بس که نخستین دستور خداوند به پیامبرش خواندن است، در نتیجه بر ما واجب است که در راه ترویج مطالعه و ایجاد زمینه لازم برای تعمق و تامل که سنتی قرآنی است گام برداریم.

بر همین اساس می‌توان اعلام کرد که جشنواره کتابخوانی رضوی که امروز شاهد برگزاری یازدهمین دوره آن هستیم، اقدامی در خور شدن این سنت الهی است. جا دارد قدر دان زحمات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان متولی این برنامه باشیم.

خوشبختانه استقبال بسیار خوبی در دوره‌های گذشته از این جشنواره در کشور و به تبع آن در استان همدان به ویژه شهرستان کهن  نهاوند صورت گرفته و نشان می‌دهد اگر مسئولان برنامه‌های فرهنگی را به خوبی برنامه ریزی و اجرا کنند، با اقبال مردم مواجه می‌شود.

از همه مردم فرهنگ دوست کشور به ویژه شهرستان نهاوند دعوت می‌کنم در این جشنواره شرکت کنند به ویژه اینکه در این دوره بخش ویژه این جشنواره به حضرت ولی عصر(عج) اختصاص یافته و چه بهتر که انتظار به زبان کتاب برای همه اقشار و سنین تشریح شود.

علیرضا شهبازی
نماینده مردم شریف و مومن نهاوند در مجلس شورای اسلامی

دیدگاه شما