تازه های سایت

کد مطلب: 46846
4. مرداد 1400 - 8:36
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت که به دنبال پایداری وضعیت جوی و تابش مستقیم آفتاب، دمای هوای برخی از شهرهای استان از جمله نهاوند و فامنین در روز گذشته به ۴۰ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمدحسن باقری‌شکیب افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، صاف تا قسمتی ابری، در ساعت های بعد از ظهر وزش باد و افزایش ابر، همراه با غبار محلی، پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: از دوشنبه تا روز پنجشنبه دمای هوا بین ۲ تا چهار درجه سانتی گراد خنک می شود و پس از آن دوباره دمای هوا افزایش می یابد و ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند و فامنین با ۴۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین و بهار با ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، خنک‌ترین شهرهای استان بوده‌اند.

وی عنوان کرد: کمینه دمای هوای همدان ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و دمای بیشینه هوای این شهر نیز ۳۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

دیدگاه شما