تازه های سایت

کد مطلب: 46766
27. تير 1400 - 8:51
وضعیت قرمز کرونایی در نهاوند باعث شده که تردد به این شهرستان ممنوع اعلام شود و متخلفان مشمول جریمه یک میلیونی می شوند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، با توجه به شرایط قرمز کرونایی نهاوند جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان با حضور اعضا در فرمانداری نهاوند برگزار شد.

سرهنگ علی مختاری فرمانده سپاه و دبیر قرارگاه زیستی ستاد کرونا شهرستان نهاوند گفت: آمارها در روزهای اخیر با توجه به قرمز شدن شهرهای اطراف نهاوند و افزایش مبتلایان وضعیت شهرستان در حالت قرمز قرار داد.

وی اظهار داشت: برنامه ای برای تعطیلی بازار  نداریم و باید روش های نظارت را تغییر داد.

مختاری گفت: در حال حاضر تعداد ورودی ها به بیمارستان تقریبا دو برابر خروجی و ترخیصی ها شده است.

وی بیان کرد: در مجموع تاکنون بیش از  ۱۵ هزار نفر در شهرستان ‌واکسیناسیون شده اند.

فرمانده سپاه نهاوند بیان داشت: تغییر ساعات اداری و تعطیلی پنجشنبه ها توسط دولت اگر چه برای مدیریت مصرف برق بود اما برای مدیریت کرونا هم کارآمد بود.

وی افزود: در حال حاضر ضرورت نظارت بر نانوایی ها تاکید می شود، ادارات برنامه ها و تجمع ها را کاهش دهند و سراب ها و اماکن تفریحی هم ازدحام و شلوغی خطرناک است باید مدیریت بیشتری شود.

مختاری گفت: فرهنگ رعایت پروتکل های بهداشتی باید همچنان تقویت و اطلاع رسانی شود و برنامه های معنوی محرم تعطیل نمی شود اما رعایت پروتکل ها جدی تر گرفته شود.

وی در پایان گفت: دوربین های پایش تصویری فعال و ورود و خروج به شهر قرمز نهاوند ممنوع است و متخلفان طبق قانون جریمه می شود.

جلالوند معاون سیاسی امنیتی فرماندار نهاوند نیز در این جلسه گفت:  صدور برگه‌های مجوز تردد مبنی بر از بین رفتن جریمه نیست و در صورتی که مستندات لازم ارائه شود جریمه اصلاح می شود.

وی افزود: در روزهای تعطیل ( پنجشنبه و جمعه ) به دلیل تعطیلی ادارات هیچ گونه برگ ترددی صادر نخواهد شد.

سرهنگ شیراوند رئیس پلیس راهنمایی رانندگی نهاوند نیز در این جلسه گفت: ۱۱٠ خودرو پلاک غیر بومی طی ۴۸ ساعت گذشته جریمه یک میلیون تومانی شده اند.

وی اظهار داشت: ۳۱۵ دستگاه خودرو با پلاک بومی و غیر بومی در طرح شبانه تردد غیر مجاز جریمه ۲٠٠ هزار تومانی شده اند.

شیراوند افزود: افراد ساکن شهرستان با پلاک غیر بومی جریمه می شوند مگر بعد از طرح، به راهنمایی رانندگی مراجعه و تعهد تعویض پلاک دهند و الا جریمه اعمال می شود.

کاکاوند رئیس صنعت معدن و تجارت شهرستان نهاوند نیز در این جلسه گفت: فعالیت تمامی رستوران ها و تالارها همچنان بیرون بر و حق پذیرش مشتری ندارند، با افراد متخلف برخورد قانونی می‌شود.

وی بیان داشت: گشت های مشترک نظارت با همراهی شبکه بهداشت و درمان در حال انجام است.

وی در پایان گفت: تمامی نانوایی ها موظف به استفاده از کارتخوان می‌باشند، در غیر اینصورت جریمه و کسر سهمیه آرد برای آنان درنظر گرفته خواهد شد.

دیدگاه شما