تازه های سایت

کد مطلب: 46725
24. تير 1400 - 9:43
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در نهاوند از کسب رتبه برتر کشوری در «مدارس همدل» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمد مرادی اظهار کرد: در ارزیابی‌ از «مدارس همدل» کشور که از سوی کمیته امداد صورت گرفت، هنرستان شهید مطهری شهرستان نهاوند به عنوان تنها آموزشگاه هیات امنایی استان همدان موفق به کسب رتبه کشوری معرفی شد.

وی گفت: طرح «مدارس همدل» با هدف گسترش و تامین همه‌جانبه عدالت آموزشی و تربیتی و با همکاری کمیته امداد و وزارت آموزش‌ و پرورش طراحی و اجرا شده که به ‌واسطه آن دانش‌آموزان مستعد مورد حمایت این نهاد از خدمات آموزشی در مدارس هیات امنایی و غیردولتی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در نهاوند افزود: این طرح به عنوان یکی از  راهبردهای کمیته امداد در راستای توسعه تعاملات انساندوستانه و خیرخواهانه با  مشارکت وزارت آموزش و پرورش و در سطح مدارس هیات امنایی، نمونه دولتی و غیر انتفاعی اجرا شد.

وی افزود: در شهرستان نهاوند دو آموزشگاه برای اجرای طرع انتخاب شد که پس از بررسی عملکردی و فعالیت‌های موفق هنرستان شهید مطهری در سالهای گذشته از جمله کسب رتبه های برتر کشوری در طرح تعالی و همچنین جشنواره خوارزمی این آموزشگاه به استان معرفی شد.

مرادی افزود: در طرح مدرسه همدل دانش آموزان مستعد کم‌بضاعت به صورت رایگان ثبت نام می‌شوند و یا از تخفیف لازم برخوردار می‌شوند که در هنرستان هیات امنایی شهید مطهری 24 نفر در سالتحصیلی گذشته با تخفیف ثبت نام شدند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ خیر و احسان از دیگر اهداف طرح مدارس همدل است اظهار کرد: باور ما این است در جامعه‌ای که به خیر و احسان مسلح شود و این فرهنگ در آن جاری و ساری شود، فقر ریشه‌کن خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در نهاوند رعایت اصل تکریم را در اجرای طرح مهم و ضروری خواند و گفت: تکریم و حفظ عزت نفس دانش‌آموزان نیازمند باید به گونه‌ای باشد که در دریافت خدمات مختلف آموزشی و رفاهی احساس تبعیض و تفاوت با دیگر دانش‌آموزان نکنند و منتی بر آنان احساس نشود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما