تازه های سایت

کد مطلب: 46604
15. تير 1400 - 8:30
مشکل آب آشامیدنی روستای توانه از توابع بخش زرین دشت نهاوند با همدلی، همت و تصمیم دسته جمعی اهالی روستا حل شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، روستای توانه از توابع بخش زرین دشت نهاوند چند سالی است که با مشکل آب آشامیدنی دست و پنجه نرم می کند و این مشکل در فصل تابستان بیشتر مردم را اذیت می کند.

شبکه آب اشامیدنی این روستا به صورت خودگردان اداره می شود و زیر نظر و تحت پوشش اداره اب و فاضلاب شهرستان نیست و طبیعتا در هنگام مشکل هم نمی شد برای حل مشکل از طریق این اداره اقدام کرد.

برگزاری چندین جلسه هم مشکل را حل نکرد و همچنان بی آبی مردم را در گرمای تابستان اذیت می کرد و در روزهای گذشته نیز تصاویری از توزیع آب آشامیدنی با تانکر سپاه ناحیه نهاوند منتشر شد تا معلوم شود امشال به خاطر کاهش  بارندگی مشکل جدی تر است.

با توجه به این شرایط مردم روستا متحد و همدل شدند تا مشکل را حل کنند و با همکاری اداره اب و فاضلاب شهرستان تحت پوشش این اداره ۳رار بگیرند و مشکل حل شود.

از این رو جلسه شورای اسلامی، دهیاری، روحانی روستا، پایگاه بسیج، معتمدین و ریش سفیدان روستای توانه جهت حل مشکل آب شرب و تحویل دادن آن به آب و فاضلاب نهاوند برگزار شد.

 در این جلسه که در مسجد روستا برگزار شد؛ اقدامات زیر با امضای حاضرین برای اجرا تصویب شد.

مقرر شد؛ معتمدین روستا با کمک شورا از هر خانوار مبلغ ۱٠٠هزار تومان دریافت و به منظور تعمیر چاه آب به دهیار تحویل دهند.

اعضای شورا و دهیار با همراهی اهالی روستا برای حل مشکل آب به صورت دائمی تحت پوشش اداره ی آب و فاضلاب رفته و اداره ی آب و فاضلاب نیز خرید امتیاز آب را برای اهالی روستای توانه قسطی کند.

این اقدام نیک و ارزشمند مردم، معتمدین، روحانی و بسیج روستای توانه جای تحسین دارد و نشان می دهد که با خرد جمعی و مشارکت و همدلی می توان مشکلات را رفع کرد.

 امیدواریم همدلی و وحدت مردم این روستا برای حل مشکلات الگویی برای سایر روستاهایی باشد که مشکلات عمومی این چنینی دارند و مشخص است که با همت اهالی میتوان مشکلات را حل کرد.

دیدگاه شما