تازه های سایت

کد مطلب: 46418
1. تير 1400 - 4:45
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نهاوند خبر داد:
شکایات مستند و مستدل کاندیداهای شوراهای نهاوند پیگیری می‌شود
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نهاوند گفت: بعد از انتشار اولیه اسامی منتخبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر فرصت دو روزه ای برای اعتراض پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حجت الاسلام حسین گروسی در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: طبق قانون کلیه کاندیداهای انتخابات شوراها در صورت وجود اعتراض و شکایتی به نتیجه انتخابات می توانند پس از انتشار اولیه اسامی منتخبان، به مدت دو روز اعتراض و شکایات خود را به هیات های اجرایی اعلام کنند.

وی در خصوص نحوه رسیدگی به اعتراضات توضیح داد: باید هیات های اجرایی به همراه هیات های نظارت شهرستان ظرف مدت پنج روز به اعتراض و شکایات رسیدگی و نتیجه را به هیأت نظارت شهرستان اعلام کنند.

گروسی در ادامه گفت: با قاطعیت، بر مبنای قانون و مستندات ارائه شده به شکایت کاندیداها در مورد تخلفات احتمالی در انتخابات شوراها رسیدگی خواهد شد.

وی تاکید کرد: شکایاتی قابل طرح و بررسی می باشد که نام و نام خانوادگی ، نام پدر ، آدرس محل کار یا سکونت شاکی که هویت وی را آشکار می نماید دارا باشند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نهاوند افزود: ابطال آرا چه به صورت جزئی (آرای کل یا جزء نامزدها) یا به صورت ابطال شعبه و حوزه چنانچه مربوط به حوزه شهر باشد به پیشنهاد هیئت عالی نظارت استان و تایید هیات مرکزی نظارت صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام گروسی در پایان گفت: شکایت کاندیداهای شورای شهر بعد از مرحله اجرایی در هیات نظارت استان بررسی می‌شود.

دیدگاه شما