تازه های سایت

کد مطلب: 46407
31. خرداد 1400 - 9:39
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از پیوندزنی ۲۰ هکتار از باغات پسته این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، کریم حاج‌باباعلی اظهار کرد: باتوجه به اینکه عمر باغ‌های پسته شهرستان نهاوند کم است و باید پیوندک‌زنی از درختان قدیمی استفاده شود طی بررسی انجام شده درختان برخی مناطق سردسیر و گرمسیر استان یزد که با اقلیم شهرستان  همسویی دارد، انتخاب شد.    

وی افزود: سطح زیر کشت باغات پسته طی چند سال اخیر ۱۲۵ هکتار بوده که طی سال گدشته ۲۰ هکتار آن پیوندزنی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه این باغات به بار نشسته اما هنوز کار برداشت پسته آغاز نشده است گفت: علاوه بر پیوندزنی طی یک سال گذشته در خردادماه امسال نیز دو اکیپ مشغول عملیات پیوندزنی هستند.

وی ادامه داد: تا به حال سطحی معادل ۱۰ هکتار پیوند شده که ۸۰ درصد آن از ارقام اکبری، ۱۰ درصد رقم احمداقایی و ۱۰ درصد کله قوچی است که درصد گیرایی آنها ۹۰ درصد بوده و این کار تا اوایل مردادماه ادامه خواهد داشت.

حاج‌باباعلی افزود: با توجه به سازگاری آب و هوای نهاوند با این محصول، کشت پسته از سال ۹۵ در این شهرستان آغاز شده که طبق برآورد کارشناسان محصول آن از کیفیت خوبی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار ۷۰۰ کیلو پسته برداشت شود.

وی در خصوص کیفیت محصول پسته نهاوند نیز گفت: بر اساس محصول سالهای گذشته نهاوند کیفیت آن بازارپسند و خوب بوده و در مجموع محصول پسته شهرستان باردهی عالی دارد و در حد پسته‌های  کرمان است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما