تازه های سایت

کد مطلب: 46298
21. خرداد 1400 - 13:42
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند گفت: به منظور حفاظت از مراتع و مناطق جنگلی نهاوند 60 هکتار «آتش‌بر» در این شهرستان ایجاد شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، داریوش عباسی اظهار کرد: شهرستان نهاوند به عنوان یکی از معدود مناطق و شهرهای استان همدان، نزدیک به ۹۵ هزار مرتع و بیش از ۲۵ هزار هکتار جنگل دارد که در فصل گرم سال در برخی مناطق دچار آتش‌سوزی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال به علت کاهش بارندگی و گرم شدن هوا احتمال آتش‌سوزی در مراتع وجود دارد گفت: به منظور آمادگی در برابر آتش‌سوزی امسال در ۶۰ هکتار از مناطق جنگلی این شهرستان در مناطق گیان، گاماسیاب، تازناب، وزمستان و سیاهدره آتش‌بر ایجاد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند ایجاد آتش بر را کاری مهم برای جلوگیری از توسعه آتش عنوان کرد و گفت: این اقدام در مناطق بحرانی حریق شامل احداث سنگ‌چین، شخم نواری، برداشت علوفه نواری است که می‌تواند در جلوگیری از گسترش آتش نقش مهمی داشته باشد.

وی در ادامه از برگزاری کارگاه‌های آموزشی بین جوامع محلی و بهره‌برداران عرصه‌های ملی، مشارکت جوامع محلی در برقراری اکیپ‌های گشت و مراقبت خبر داد و گفت: با بسیج سازندگی و هلال احمر قراردادی منعقد شده تا علاوه بر اقدامات پیشگیرانه در این زمینه ما را در هنگام بروز آتش سوزی یاری دهند.

عباسی با اشاره به خرید دو دستگاه دمنده و 100 آتش‌کوب، آن را بخش دیگری از اقدامات پیشگیرانه دانست که از سوی این اداره برای حفاظت از مراتع انجام شده است.

وی استفاده از پتانسیل جوامع محلی را یکی از برنامه‌های این اداره برای پیشگیری از آتش‌سوزی عنوان کرد و گفت: در بخش منابع طبیعی خیلی از اقدامات پیشگیرانه بوده و حتی اطفاء حریق توسط جوامع محلی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما