تازه های سایت

کد مطلب: 46120
3. خرداد 1400 - 3:00
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند از برگزاری ۲۲ عنوان برنامه شاخص و بیش از ۵۰۰ برنامه فرعی به مناسبت حماسه آزادسازی خرمشهر در شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سرهنگ علی مختاری در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد ماه، سالروز فتح خرمشهر در سالن جلسات سپاه این شهرستان برگزارشد، اظهار داشت: حماسه سوم خرداد یکی از حماسه‌های بزرگ انقلاب اسلامی است که هر ساله باید به آن پرداخت و فتح الفتوح انقلاب اسلامی است و به راحتی نمی‌توان از آن عبور کرد.

وی گفت: سوم خرداد سال ۱۳۶۱ یکی از بارزترین جلوه‌های نصرت الهی و یکی از مهمترین روزهای انقلاب اسلامی است که در سوم خرداد ۱۳۶۱ مردم و رزمندگان، نصرت الهی را دیدند و به عنوان یک روز زیبا در انقلاب اسلامی در اذهان ماند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به اینکه در تقویم جمهوری اسلامی ایران سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده بی‌دلیل نیست، بیان داشت: خرمشهری که در آبان ماه سال ۱۳۵۹ به اسارت رژیم بعث عراق درآمد، پس از ۳۵ روز مقاومت طی عملیات الی بیت المقدس و به فرماندهی سردار شهید «علی صیاد شیرازی» آزاد شد.

وی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر یکی از عنایات خداوند متعال بود که با اعتقاد و ایمان قلبی فرزندان ایران اسلامی صورت گرفت، تصریح کرد: فتح خرمشهر نقطه عطفی در دفاع مقدس و همچنین آغاز شکست‌های پی در پی ارتش عراق و پایانی بر توهم و شکست و اشغال و نابودی دشمنان جمهوری اسلامی بود.

مختاری بیان داشت: پیامی که مردم ما پس از پیروزی خرمشهر به جهان مخابره کردند این بود که ایران قبل از انقلاب شکست، عقب‌نشینی، سرخم کردن مقابل استکبار و از دست دادن قسمت‌هایی از کشور را در اثر بی‌لیاقتی و خیانت پادشاهان گذشته را تجربه کرده، بعد از انقلاب اسلامی و با توجه به نفس مسیحایی حضرت امام(ره)، ملت عزیز ایران بیدار شده و اولین جنگی  که در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران رخ داد یک میلیمتر از خاک ایران جدا نشد.

وی افزود: اگر ملت ایران بعد از ۴۲ سال در برابر دشمنان، جنگ‌های سخت و نیمه سخت و نرم و تحریم‌های ظالمانه ایستادگی و مقاومت کردند، تجربه‌ای هستند که ریشه در فتح خرمشهر دارند که با فرمول مقاومت و ایستادگی و بصیرت و اطاعت از امامین انقلاب قله‌های بزرگ را فتح کرده و می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند در ادامه با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات مبنی بر اینکه فتح خرمشهر دیگری در راه است، گفت: فتح خرمشهرها در پیش است و یکی از این فتح‌ها، انتخابات پیش رو است و تشکیل یک دولت مومن و انقلابی که یکی از مطالبه‌های مقام معظم رهبری است.

وی افزود: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بر اقتدار و عظمت ایران اسلامی خواهد افزود و پایانی بر یاوه‌گویی‌های استکبار و شیطنت‌های دشمنان نظام و انقلاب خواهد بود.

مختاری خطاب به رسانه‌ها گفت: دشمنان انقلاب اسلامی نمی‌خواهند که مشارکت حداکثری صورت بگیرد و در فضای مجازی در حال تخریب و یاوه‌گویی هستند، بر همین اساس نیاز است رسانه‌ها به این قضیه ورود پیدا کنند و از مردم بخواهند که با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی پایانی بر یاوه‌گویی دشمنان باشند و فتح خرمشهری دیگر داشته باشند.

وی از برگزاری ۲۲ عنوان برنامه شاخص و بیش از ۵۰۰ برنامه فرعی به مناسبت حماسه آزادسازی خرمشهر در شهرستان نهاوند خبر داد و گفت: اگرچه امسال به دلیل شیوع کرونا، امکان برگزاری برنامه‌هایی با اجتماع بالا وجود ندارد اما بیش از ۵۰۰ برنامه برای بزرگداشت این حماسه غرورآفرین با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی در سراسر شهرستان در نظر گرفته شده است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند افزود: فضاسازی ۱۷۰ پایگاه مقاومت بسیج و ادارات متناسب با این ایام، اطلاع‌رسانی این مناسبت در ۱۴۰ کانال در شبکه‌های اجتماعی و مجازی شهرستان، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای ۱۰۰ روستای شهرستان، راوی‌گویی و خاطره‌گویی با برگزاری ۱۰۰ نشست در سطح پایگاه مقاومت بسیج، سرکشی از ۳۵ خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، برگزاری یادواره شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی عصری با شهدا و عصر شعر از مهمترین برنامه‌های سپاه ناحيه نهاوند در سوم خرداد است.

وی از برگزاری رژه خودرویی و موتوری همزمان با فرا رسیدن سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد و گفت: این برنامه رأس ساعت ۹ صبح روز سوم خرداد و با حضور نیروهای نظامی و انتظامی و از سپاه ناحیه نهاوند آغاز خواهد شد.

مختاری خاطرنشان کرد: دو برنامه جدید  توسط سپاه ناحیه نهاوند و گروه جهادی بقیه الله نیز برگزار خواهد شد که یکی برگزاری تولد شهید «ابراهیم موبر»، شهید شاخص شهرستان نهاوند با حضور خانواده و جمعی از بسیجیان در سالروز تولد این شهید گرانقدر که مصادف با سالروز فتح خرمشهر است و دیگری برگزاری «شب پر ستاره» در گلزار شهدای شهرستان است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما