تازه های سایت

کد مطلب: 46059
28. ارديبهشت 1400 - 3:09
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند خبر داد
راه‌اندازی ۱۰۷صندوق قرض الحسنه در نهاوند
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند از راه‌اندازی ۱۰۷صندوق قرض الحسنه در شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سرهنگ علی مختاری در بازدید از تعاونی زنان ولایت و صندوق روستای ده‌چقایی به مناسبت هفته بسیج سازندگی ضمن تبریک هفته بسیج سازندگی اظهار داشت: تعداد ۱۰۷صندوق قرض الحسنه در شهرستان راه‌اندازی شده که تاکنون تعداد ۶ هزار و ۹۰۰ نفر عضو این صندوق‌ها هستند.

وی با اشاره به تعداد تعاونی‌های فعال افزود: هشت تعاونی خدماتی و اشتغالزایی مردم یار از طریق صندوق‌ها راه‌اندازی شده که اولین تعاونی طرح بوم‌سازگان صندوق‌های قرض الحسنه کشور با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری توسط صندوق امام علی(ع) روستای کمالوند راه‌اندازی شد.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند عنوان کرد: تعداد وام‌های پرداخت شده از طریق صندوق‌ها به اعضاء ۲۰۰ فقره وام در زمینه‌های اشتغالزایی و کمک هزینه معیشت، درمان، هزینه تحصیلی، هزینه خرید جهیزیه، هزینه خرید سیسمونی، هزینه اجاره مسکن و... به مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد وام ۹۰۰ فقره وام اشتغال پایدار پرداخت شده است، افزود: از خیرین مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری و به صندوق‌ها کمک شده، از طریق بانک‌هایی که با آنها تفاهم‌نامه منعقد شده و از طریق سپاه مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ تومان به صندوق‌ها اعتبار داده شده است.

مختاری با اشاره به اینکه در حال حاضر موجودی کل صندوق‌ها مبلغ ۸ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان است، افزود: از طریق صندوق‌ها تعداد یک هزار بسته معیشتی در سطح شهرستان تقسیم شده و تعداد ۱۳ جهیزیه به نوعروسان واگذار شده است.

وی عنوانن کرد: از همه اقشار جامعه شهری و روستایی تقاضای حضور و مشارکت در صندوق‌ها را داریم؛ بسیج سازندگی آمادگی دارد در هر محله شهری و یا روستاهای بالای ۲۰ خانوار برای کمک و راه‌اندازی صندوق حمایت و همکاری کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما