تازه های سایت

کد مطلب: 46056
27. ارديبهشت 1400 - 3:23
معادن نهاوند دارای طرفیت های بسیار بالایی در سطح کشور هستند که برای توسعه نیازمند سرمایه گذاری، استفاده بهینه و بهره برداری هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گرو، در راستای توسعه معادن نهاوند شهبازی نماینده این شهرستان با معاونین و مدیران معدنی وزارت صمت دیدار کرد و مشکلات واحدهای معدنی نهاوند بررسی شد.

 در این دیدار علیرضا شهبازی با کشاورز سرپرست معاونت معدنی و ملابیگی مدیرکل اکتشاف وزارت صمت در ارتباط با حمایت و توسعه معادن نهاوند گفت و گو کرد.

شهبازی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بالای شهرستان نهاوند در حوزه معدنی علی الخصوص معادن غنی و با کیفیت دولومیت و کربنات کلیسیم از تلاش برای تبدیل نهاوند به یک شهرستان مطرح معدنی خبر داد که در این زمینه کارهای بزرگی در حال انجام است.

وی افزود: در همین راستا معدن کلسیت دولومیت با سرمایه گذاری شرکت صنایع نسوز در حال اجرا می باشد که بزودی فاز اول آن با اشتغال زایی بالا شروع به فعالیت خواهد کرد.

شهبازی گفت: همچنین طرح های مهم دیگری منجمله توسعه کارخانه سیمان نهاوند، احداث کارخانه فرآوری و تولید شمش منیزیم، کارخانه آهک هیدراته و فرآوری سنگ کربنات کلسیم نیز در دستور کار می باشد.

همچنین ظرفیت های معدنی شهرستان نهاوند در دیدار دیگری با معاونت معدنی وزارت صمت، مدیرعامل صدر تأمین و مدیرعامل شرکت نسوز اصفهان بررسی شد که در این دیدار به بررسی پتانسیل های معدنی شهرستان علی الخصوص ظرفیت معادن دولومیت پرداخته شد.

نماینده نهاوند گفت: در این جلسه ظرفیت توسعه‌ی طرح های معدنی و تولید آجر نسوز از معادن دولومیت مورد بررسی قرار گرفت.

 آجر نسوز از محصولات مهم و کاربردی در صنایع سیمان و فولاد و... می باشد که نقش مهمی در صنایع مختلف دارد و شکوفایی پتانسیل های شهرستان در این زمینه باعث رونق تولید می شود.

هم‌اکنون آجر نسوز مورد نیاز کارخانه ی سیمان نهاوند از اصفهان و سایر نقاط کشور تأمین می شود که در صورت راه اندازی کارخانه نهاوند این ماده از شهرستان تامین می شود.

دیدگاه شما