تازه های سایت

کد مطلب: 45927
13. ارديبهشت 1400 - 3:29
مسئول بسیج رسانه استان همدان گفت: یکی از بزرگترین تهدیدهای انقلاب خطر تحریف است که رسانه‌ها در خط مقدم مقابله با آن هستند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، ناصر قوامی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی اعضای بسیج رسانه نهاوند اظهار کرد: یکی از بزرگترین تهدیدهای انقلاب خطر تحریف است که به فرموده مقام معظم رهبری اگر خطر تحریف شکسته شود تحریم‌ها نیز شکسته می‌شوند.

وی گفت: مفهوم تحریف یعنی زدن ریشه انقلاب که دشمن از این طریق به دنبال ایجاد شکاف بین نسل‌های مختلف و همچنین جامعه است و امروز رسانه‌ها برای مقابله با این ترفند در خط مقدم قرار گرفته‌اند.

مسئول بسیج رسانه استان همدان گفت: بزرگترین عقبه ارزشی انقلاب اسلامی دوران دفاع مقدس است که مردم با جان و مال خود چهره‌های ایثار را از خود به نمایش درآوردند و امروز دشمن به دنبال آن است که این بزرگترین دستاورد مقاومت مردم ایران را به انحراف بکشاند.

وی با بیان اینکه پیگیری مطالبات به حق مردم از مسئولین از وظایف یک رسانه در تراز انقلاب است افزود: وظیفه رسانه در تراز انقلاب حفاظت از ارزش‌های آن است و امروز پیگیری مطالبات و مشکلات مردم یکی از وظایفی است که بر عهده یک رسانه انقلابی قرار دارد.

قوامی دوری از نگاه‌های سیاسی را لازمه پیگیری مطالبات مردمی ذکر کرد و افزود: رسانه‌های قانونی باید به دور از نگاه‌های سیاسی و حزبی پیگیر مطالبات مردم باشند و به جای نگاه حزبی و جناحی نگاه انقلابی به کارها داشته باشند.

وی با یاداوری نقش رسانه در ابلاغ پیام عاشورا و تبدیل آن به یک گفتمان در دنیای معاصر گفت: امام حسین(ع) حرکت بزرگی را در تاریخ اسلام بنیانگذاری کرد و رسانه‌ای به نام حضرت زینب(س) آن را به نسل‌های بعدی ابلاغ کرد به گونه‌ای که امروز نهضت عاشورا به عنوان یک گفتمان در جهان اسلام مطرح است.

مسئول بسیج رسانه استان همدان رسانه‌ها را بازوی مدیران برای انجام امور مربوطه و همچنین تحقق گام دوم عنوان کرد و گفت: امروز همه برای تحقق گام دوم انقلاب به رسانه نیازمندند و باید یک وحدت بین مسئولین ایجاد شود تا با حمایت از رسانه در این زمینه گام‌های اثربخشی برداریم.

وی با بیان اینکه برای خدمت به مردم لازم است مسئولین روحیه جهادی داشته باشند گفت: متاسفانه برخی عاقبت بخیری خود را در چیدن تشکیلات اداری که در برخی مواقع باعث فاصله بیشتر آنان با مردم می‌شود می‌دانند در حالی که با داشتن روحیه جهادی می‌توان به مردم خدمت بیشتری کرد.

قوامی در بخش دیگری با بیان اینکه مردم در انقلاب نقش اساسی داشته و تهدیدات علیه انقلاب را همواره خنثی کرده‌اند گفت: ساختار اصلی انقلاب بر حضور مردم شکل گرفته و مردمسالاری دینی که یک شیوه حکومتی منحصر به فرد در دنیاست فقط در ایران شکل گرفته و بر این اساس می توانیم بگوییم که بهترین نوع دمکراسی در ایران شکل گرفته است.

وی افزود: با توجه به کارامدی این شکل از نظام سیاسی، امروز دشمن به دنبال تضعیف آن است که در مقابل آن رسانه ها باید به دنبال تقویت این سیستم باشند.

مسئول بسیج رسانه استان همدان انتخابات را مظهر اقتدار ملی ذکر کرد و افزود: اگر در انتخابات همه افکار و عقاید پای کار بیایند و بدانند که تک تک رای آنان سرنوشت‌ساز خواهد بود و یک ایران قوی تشکیل می‌شود قطعا در آینده شاهد آثار مثبت آن خواهیم بود.

وی حضور در انتخابات را یک تکلیف دینی دانست و گفت: فارغ از اینکه انتخابات یک ادای دین شرعی است از نظر عقلانیت نیز یک وظیفه است چراکه قدرت چانه‌زنی ما را در دنیا بالا برده و باعث افزایش ضریب امنیت کشور در دنیا می‌گردد زیرا توسعه اقتصادی و پیشرفت در بستر امنیت شکل خواهد گرفت.

قوامی گفت: در چنین شرایطی است که وظیفه رسانه‌ها بیشتر نمایان می شود و لازم است که شاخص‌های انتخابات را برای مردم بازگو کرده و به روشنگری بپردازند.

وی از تشکیل کمیته مصلحین با عضویت اهالی رسانه خبر داد و افزود: در حال پیگیری کمیته مصلحین در سطح استان هستیم که در دستگاه قضایی شکل می گیرد و کار عمده آن ارتباط صمیمی با مسئولین است.

مسئول بسیج رسانه استان همدان از ایجاد «سامانه دانا» به عنوان یکی دیگر از برنامه های بسیج رسانه استان یاد کرد و افزود: در این سامانه علاوه بر دعوت از سخنرانان مطرح کشوری و ایجاد روشنگری، کارگاه‌های آموزش حرفه‌ای در رابطه با رسانه برگزار می شود.

 در این نشست کارگاهی اعضای بسیج رسانه شهرستان نیز به ارائه دیدگاه‌های خود و مسائل و مشکلات موجود در سطح شهرستان پرداختند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما