تازه های سایت

کد مطلب: 45807
31. فروردين 1400 - 19:29
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: فرآیند کاوش فصل ششم معبد لائودیسه برای کشف نهایی معبد آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محسن جانجان اظهار کرد: با توجه به اینکه قرار است انجام کاوش فصل ششم معبد در داخل حسینیه دوخواهران صورت گیرد لذا با توجه به ترک‌خوردگی یکی از دیوارهای مسجد لازم است که دیوار ابتدا تخریب شود تا بتوان کار کاوش را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه برای شروع عملیات تخریب دیوار و ایمن ‌ازی آن برای کاوش اصلی پیمانکار نیز انتخاب شده است افزود: تا کنون پنج مرحله کاوش و گمانه زنی زیر نظر مهدی رهبر باستان‌شناس معروف برای کشف معبد صورت گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: اگر چه به هدف اصلی دست نیافته‌ایم اما به آثاری مبنی بر وجود معبد در این منطقه رسیده‌ایم که امیدواریم در این مرحله که آخرین فصل کاوش نیز خواهد بود بتوانیم به هدف خود برسیم.

وی در خصوص یافته‌های فصل‌های کاوش در این منطقه یادآور شد: در کاوش‌های دوره‌های گذشته علاوه بر کتیبه یونانی، یافته‌های ارزشمند دیگری چون مجسمه‌های برنزی خدایان یونانی، قربانگاه سنگی، سرستون، ساقه ستون، پایه ستون و قطعه سفال‌های این دوره در محله دوخواهران نهاوند کشف شده که با توجه به این یافته‌ها به این نتیجه رسیدیم شهر نهاوند استقرار دوره پیش از تاریخ داشته است.

جانجان گفت: فصل ششم کاوش زیر نظر بنده و با مشاوره دکتر رهبر انجام می‌شود که برای این منظور اعتبار لازم به میزان ۲۰۰ میلیون تومان تامین و اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما