تازه های سایت

کد مطلب: 45796
29. فروردين 1400 - 20:10
اولین کاپیتان تیم فوتبال فولاد خوزستان با تمجید از نوع بازی شاگردان نکونام در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: به نظرم این فولاد به یکباره در آسیا و از دیدار پلی‌آف مقابل العین پوست‌اندازی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سیاوش بختیاری‌زاده درباره نتایج فولاد در دو بازی گذشته لیگ قهرمانان آسیا، اظهار کرد: فولاد یکی از تیم‌های پرامکانات و متمول لیگ ایران است که خود من همیشه با توجه به امکانات و بودجه‌ای که فولاد در اختیار دارد، همیشه انتقادات زیادی به نوع بازی و امتیازگیری این تیم در لیگ برتر داشتم که واقعا به حق هم بود اما به نظرم این فولاد به یکباره در آسیا و از دیدار پلی‌آف مقابل العین پوست‌اندازی کرده و بازی‌هایی را به نمایش می‌گذارد که نه تنها مردم و هواداران فولاد، بلکه منتقدین هم انگشت به دهان مانده‌اند و فوتبال آسیا نیز در مقابل این نوع بازی فوتبال فولاد سر تعظیم فرود می‌آورد.

وی ادامه داد: فولاد مقابل العین و تیم ژاوی بزرگ یعنی السد، بازی های بسیار خوبی را به نمایش گذاشته است، ضمن این‌که شب گذشته نیز یک بازی فوق العاده مقابل الوحدات انجام داد که حاصل آن، یک پیروزی شیرین بود و به نظر من  فولاد حتی می‌توانست با بیش از یک گل به پیروزی برسد. فولاد برخلاف بازی‌های لیگ برتر ایران، در آسیا با شخصیت و جنتلمن در تمامی سطوح زمین بازی می‌کند که این بازی خوب از یک فروزان بسیار آماده درون زمین آغاز می‌شود. او در بازی‌هایی که فولاد داشته، چندین سوپر سیو داشت که می‌تواند خود را به عنوان کاندیدای پوشیدن پیراهن تیم‌ملی نیز معرفی کند.

پیشکسوت فوتبال خوزستان خاطرنشان کرد: همچنین فولاد یک خط دفاع مستحکم دارد که در واقع همچون ستون و دژ محکم مقابل حملات حریفان هستند. خط هافبک فولاد نیز دونده، بازیساز و شوتزن بوده که به تمامی نقاط زمین سرکشی و کمک می‌کند. همچنین خط حمله فولاد زهردار و گلزن است. بازی‌های ترکیبی چندنفره در نقاط مختلف و پرسینگ شدید فولاد در آسیا باعث شده امروز از فولاد تیمی با شخصیت و باب میل مردم خوزستان بسازد.

وی با اشاره به ۲۰ دقیقه پایانی بازی فولاد مقابل الوحدات، افزود: بازی بیست دقیقه پایانی فولاد مقابل تیم کم‌تجربه الوحدات، کمی علاقه‌مندان به فوتبال را به فکر وا داشت که با توجه به آمار بازی ۶۳ درصدی مالکیت توپ که در اختیار فولاد بود، چرا باید تنها یک گل از روی نقطه پنالتی زده شود و بیست دقیقه پایانی نیز الوحدات، فولاد را تحت تأثیر قرار دهد که من سه دلیل را برای این مهم می‌توانم نام ببرم؛ یکی این‌که بازی‌ها با فاصله بسیار کم برگزار می‌شوند و بر این اساس توان بدنی بازیکنان فولاد تحلیل می‌رود که نیاز است در مسابقات، مدیریت زمان و بازی داشته باشند. دوم این‌که امروز متوجه می‌شویم که بسته بودن پنجره نقل و انتقالات فولاد چه ضربه‌ای به این تیم زد و اگر فولاد در پنجره نقل و انتقالات زمستانی سه بازیکن خوب در حد کلاس بین المللی جذب می‌کرد، شاید  امروز با توانی دوچندان ظاهر می‌شد ولی متاسفانه بسته بودن این پنجره، امروز خودش را در آسیا نشان می‌دهد. سوم این‌که بیشتر بازیکنان فولاد تجربه بین‌المللی ندارند و اگر این تجربه را داشتند، در چند دقیقه پایانی بازی با السد گل تساوی را دریافت نمی‌کردند. دریافت گل تساوی به خاطر کم‌تجربگی بازیکن فولاد بود که باعث شد توپ در اختیار بازیکن السد قرار بگیرد و متاسفانه نماینده خوزستان و ایران نتواند به سه امتیاز شیرین برسد.

بختیاری‌زاده گفت: در مجموع فولاد در این سه بازی کاری کرده کارستان و بازی‌هایش هوشمندانه، مالکانه، هجومی و با پرسینگ از خط دفاع حریف بوده است که با دوندگی بسیار بالای بازیکنانش نتایج قابل قبولی را رقم زده است. به نمایندگی از فوتبال خوزستان ضمن تقدیر از تمام مجموعه فولاد برای ارائه چنین نمایش‌هایی، آرزو می‌کنم با توجه به این‌که فشار بازی‌ها بالا است و بازیکنان فرصت کمی برای ریکاوری دارند، فولاد با همین توان و نوع بازی تا روز آخر مسابقات خود را نشان دهد زیرا تیم‌هایی می‌توانند موفق باشند که ۲۵ بازیکن آماده و سرحال داشته باشند.

وی درباره صعود فولاد از گروهش نیز عنوان کرد: با توجه به بازی‌ بسیار خوب و باکلاس بین المللی که فولاد مقابل السد به نمایش گذاشت، خیلی امیدوارم که این تیم بتواند از گروه خود صعود کند. اما تعجب من این است وقتی بازی‌ها به صورت متمرکز هستند، انجام مسابقات به صورت رفت و برگشت چه معنی دارد؟ به هر حال تنها ترس من برای فولاد ایران از فرسایشی بودن مسابقات است که مبادا قوای جسمانی این تیم تحلیل برود. اما در مجموع این امید را دارم که با نوع بازی بسیار خوب فولاد، این تیم بتواند مردم خوزستان و ایران را سربلند کند.

منبع: ایسنا

دیدگاه شما