تازه های سایت

کد مطلب: 45585
6. فروردين 1400 - 12:56
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند از افزایش شدید آمار درون خانوادگی مبتلایان کرونا در شهرستان نهاوند در روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سیامک دانشور با اعلام این خبر اظهار کرد: آمار بیماران بخش های بستری و سرپایی در بیمارستان و مرکز ۱۶ ساعته کرونا، نشان می دهد تعداد مبتلایان کرونا به شدت در حال افزایش است.

وی گفت: نکته مهم و نگران کننده، شیوع درون خانوادگی و مبتلا شدن اعضای یک یا چند خانواده است که در مهمانی ها و عید دیدنی ها دور هم جمع شده اند به طوریکه در چند روز گذشته بیش از ۱۰ مورد طغیان و ابتلای خانوادگی داشته ایم.

دانشور تأکید کرد: اینکه گفته می شود چگونه یک شبه شهرستان نارنجی می شود، بدانید رنگ شهرستان بازتاب رفتار و عملکرد آحاد مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و مراودات اجتماعی است. اگر در عید دیدنی ها و مهمانی های بی حد و حصر شهروندان تجدیدنظر صورت نگیرد به زودی وضعیت شهرستان به نارنجی و متعاقب آن قرمز تبدیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت کرونایی شهرستان نهاوند «زرد» است که در صورت ادامه روند کنونی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم این وضعیت به حالت نارنجی و حتی قرمز متمایل می‌شود.

وی دورهمی‌های خانوادگی را یکی از عوامل عمده افزایش آمار ابتلا به این بیماری ذکر کرد و گفت: طی چند روز گذشته مراجعینی که به بیمارستان مراجعه کرده و تست آنها مثبت بوده در چند مورد عضو یک خانواده و یا فامیل بوده‌اند که این مساله نشان میدهد دورهمی های نوروزی نقش مهمی در انتقال ویروس کرونا دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند ضمن هشدار به مردم در حصوص لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: از مردم می‌خواهیم دید و بازدیدهای ایام جاری را محدود کرده و حتما از ماسک استفاده کنند در غیر این صورت این نگرانی وجود دارد که وضعیت شهرستان به یک حالت حاد برسد و شاهد ایجاد محدودیت‌های مجدد باشیم.

 

دیدگاه شما