تازه های سایت

کد مطلب: 45535
29. اسفند 1399 - 8:08
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به فعالیت جبهه ای از هوای ناپایدار و تداوم وزش باد، گفت: سرعت وزش باد در برخی از نقاط استان به ۷۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، «محمد حسن باقری شکیب» افزود: درحال حاضر در بیشتر نقاط استان همدان شاهد وزش باد و تندباد لحظه ای با سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت هستیم.

وی با اشاره به اینکه وزش باد و تندباد لحظه ای تا پایان سال جاری در سطح استان همدان به صورت متناوب ادامه دارد، اظهار داشت: سرعت وزش باد در بعد از ظهر امروز به اوج خود می رسد و پس از آن به تدریج شاهد فروکش کردن فعالیت این سامانه و کاهش سرعت وزش باد در ۴۸ ساعت آینده خواهیم بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به اطلاعات ثبت شده در ایستگاه های هواشناسی، افزود: سرعت وزش باد در شهر همدان طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۶۰ کیلومتر و در قهاوند و بهار حدود ۶۵ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

باقری شکیب گفت: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، همراه با غبار محلی و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اعلام هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی همدان برای وزش تندباد در امروز(پنجشنبه)، اظهار داشت: به دنبال افزایش سرعت وزش باد، شاهد کاهش ۵ درجه ای کمینه دمای بیشتر نقاط استان همدان تا روز شنبه(۳۰ اسفند) خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: نهاوند با ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و رزن با چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

باقری شکیب گفت: دمای هوای شهر همدان نیز 24 ساعت گذشته بین هفت تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بوده است.

دیدگاه شما