تازه های سایت

کد مطلب: 45449
21. اسفند 1399 - 1:36
جهادگران برپاکننده اردوهای راهیان نور در نهاوند، هم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می‌کنند و هم در ایام کرونایی خوش درخشیدند و در ایام سال جدید نیز زمینه‌ساز آزادی یک زندانی مالی جرائم غیر عمد شدند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، برگزاری اردوهای راهیان نور تأثیر قابل‌توجهی در روحیه نوجوانان و جوانانی دارد که ایام دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند و با حضور در سرزمین‌های حماسه و دفاع از نزدیک بافرهنگ ایثار و شهادت آشنا می‌شوند.

برپایی این اردوها در سطح اقشار مردم بازتاب‌های بسیار مثبتی به همراه داشته است و در ایام غیر کرونایی در مناطق مختلف کشور با استقبال نسل جوان جامعه همراه بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر اجرای اردوهای راهیان نور تأکیددارند و مؤثرترین برنامه برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان را برپایی اردوهای راهیان نور عنوان کردند.

با توجه به شرایط کرونایی و لزوم انجام دستورات ستاد کرونا برگزاری اردوهای راهیان نور متوقف‌شده است ولی جهادگران این عرصه با درک شرایط و لزوم خدمت‌رسانی به مردم در این ایام، کارهای عام‌المنفعه را به یاد شهدا در دستور کار قرار داند.

رضا افشار مسئول اردویی سپاه ناحیه نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: هرساله در این ایام اردوهای راهیان نور با شور و شوق در شهرستان اجرا می‌شد و علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعزام می‌شدند.

انجام اقدامات عام‌المنفعه به یاد شهدا

 وی اظهار داشت: یکی از اقدامات فرهنگی و بسیار مؤثر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همین برنامه راهیان نور بود ولی با توجه به شرایط کرونایی جوانان مشتاق راهیان نور در جبهه‌های دیگر مشغول کمک هستند.

افشار بیان داشت: به مناسبت هفته گرامیداشت راهیان نور فعالیت‌های و اقداماتی انجام‌شده است که سرکشی از خانواده‌های شهدا و غبارروبی گلزار شهدا گمنام ازجمله این برنامه‌ها بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونا اهدا ماسک رایگان یکی از برنامه‌های مهمی بوده است که در ایام مختلف توسط جهادگران اردوهای راهیان نور در سطح شهرستان انجام می‌شود.

مسئول اردویی سپاه ناحیه نهاوند گفت: تقسیم بسته‌های معیشتی بین نیازمندان و تقسیم بسته‌های بهداشتی توسط گروه‌های جهادی خادم شهدا از دیگر برنامه‌های مهم بوده که در طول ایام کرونا انجام‌شده است.

وی اظهار داشت: امسال با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث تعطیل شدن کاروان‌های راهیان نور شد ولی گروه‌های جهادی خادم شهدا فعالیت‌های خود را در کارهای عام‌المنفعه ادامه دادند و این روند ادامه دارد.

افشار افزود: به یاد شهدا و باهدف مقابله با بیماری کرونا فقط در یک مرحله در حدود ۵۰۰۰ عدد ماسک در سطح شهرستان و بین نیازمندان تقسیم‌شده است.

وی در پایان گفت: انشا الله باریشه کنی بیماری کرونا اردوهای راهیان نور در آینده از سر گرفته خواهد شد و مناطق جنگی دوباره میعادگاه عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود.

اجرای رزمایش کمک مؤمنانه توسط جوانان کمیته خادم الشهدا نهاوند

محمدحسین سلگی مسئول کمیته خادم الشهدا نهاوند گفت: یکی از برنامه‌های فرهنگی مؤثر و بسیار خوبی که رهبر معظم انقلاب نیز بر اجرای آن تأکید داشتند اجرای اردوهای راهیان نور بود و این برنامه مورد استقبال نسل جوان و دانش آموزان قرارگرفته بود.

وی اظهار داشت: دیدن مناطق جنگی و از نزدیک در فضای سال‌های جبهه و جنگ قرار گرفتن و شنیدن رشادت‌های کم‌نظیر رزمندگان کشورمان از زبان راویان دفاع مقدس حقیقتاً تأثیرگذار و بسیار خوب بود.

سلگی افزود: وقتی ما جوانان از نزدیک ببینیم که جوانان دوران دفاع مقدس چگونه از کشور دفاع کردند و در مقابل دشمنان بااقتدار ایستاده‌اند و جان خود را تقدیم کرده‌اند به‌خوبی فرهنگ ایثار و شهادت منتقل می‌شود.

مسئول کمیته خادم الشهدا نهاوند عنوان کرد: باید شرط پاک شدن را توسل و تمسک به شهدا بدانیم و اگر از سبک زندگی شهدا الگو بگیریم از نورانیت و پاکی شهدا بهره‌مند خواهیم شد و امیدواریم بتوانیم در این مسیر گام برداریم.

وی ادامه داد: شرایط کرونایی متأسفانه وضعیت جدیدی را به وجود آورد و از برگزاری اردوی راهیان نور جلوگیری کرد ولی خادمان و جهادگران در کمیته خادم الشهدا نهاوند با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش کمک مؤمنانه وارد عمل شدند.

مسئول کمیته خادم الشهدا شهرستان نهاوند گفت: در روزهای کرونایی جوانان مؤمن این کمیته به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در چهار مرحله بین نیازمندان شهرستان اقدام کردند و در این شرایط گوشه‌ای از مشکلات معیشتی نیازمندان را حل کردند.

وی بیان داشت: کمیته خادم الشهدا شهرستان نهاوند با توجه به شیوع بیماری کرونا در زمینه‌های مختلف فعالیت داشته است و در کنار سایر نهادها مشغول خدمت‌رسانی بوده است.

سلگی ادامه داد: آماده‌سازی نقاهتگاه برای بیماران کرونایی در شهرستان یکی از اقداماتی بود که با توجه به وضعیت قرمز شهرستان در ماه‌های گذشته انجام شد و ضدعفونی کردن معابر سطح شهرستان و برخی از روستاها نیز به‌صورت متناوب انجام شد.

 آزادی زندانی مالی جرائم غیر عمد در آستانه سال نو

 وی بیان داشت: همکاری خواهران این کمیته با گروه جهادی بقیه‌الله در تولید و آماده‌سازی ماسک کار بزرگی بود که تقریباً ماسک موردنیاز شهرستان را تأمین کرد و نشان داد که جهادی‌ها همیشه پای‌کار هستند.

مسئول کمیته خادم الشهدا نهاوند به دیگر فعالیت‌ها اشاره کرد و گفت: تهیه و توزیع بسته‌های میان وعده برای بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های سطح شهرستان نهاوند در بیست‌وهشت مرحله انجام شد.

وی افزود: همچنین گروه جهادی خادم الشهدا به ترمیم و بازسازی منازل خانواده‌های بی‌بضاعت سطح شهرستان به‌صورت خودجوش اقدام نموده است.

سلگی به اقدامی زیبا در آستانه سال نو اشاره کرد و گفت: کمیته خادم الشهدا شهرستان نهاوند با همکاری و حمایت‌های مردمی توانست در روزهای پایانی سال هزینه آزادسازی یک زندانی مالی جرائم غیر عمد را جمع‌آوری کند و این فرد را به آغوش خانواده بازگرداند.

دیدگاه شما