تازه های سایت

کد مطلب: 45448
21. اسفند 1399 - 1:33
رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: برگزاری هر گونه تجمع و دورهمی از سوی کاندیداهای انتخابات 1400 ممنوع است و ثبت نام داوطلیان انتخابات شوراهای روستایی در 918 روستابرگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،  مصطفی آزادبخت در نخستین نشست خبری ستاد انتخابات 1400 استان همدان با بیان اینکه با برنامه ریزی دولت انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد، عنوان کرد: خوشبختانه در استان همدان هماهنگی لازم بین هیات نظارت بر انتخابات شوراها، شورای نگهبان و فرمانداریها وجود دارد.

وی ادامه داد با دستور وزیر کشور فرایند انتخابات از روز 18 اسفندماه آغاز و از امروز نیز ثبت نام در انتخابات شوراهای شهر کلید خورد که به مدت یک هفته تا 26 اسفندماه ادامه دارد.

آزادبخت با اعلام اینکه در خرداد 1400 سه دوره انتخابات برگزار می شود، افزود: سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شهر و روستا و انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی شهرستانهای بهار و کبودراهنگ همزمان برگزار می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه کاندیداهای انتخاباتی به 4 روش می توانند اقدام به ثبت نام کنند، گفت: افراد می توانند جهت ثبت نام از طریق کامپیوتر شخصی، موبایل، دفاتر پیشخوان و یا حضور در فرمانداریها اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه در پایان اتتخابات شوراهای شهر 174 نفر انتخاب می شوند، گفت: انتخابات شوراهای استان در 32 شهر برگزار می شود، که تعداد اعضا شوراها در همدان، 11 نفر، در شهرستانهای ملایر، نهاوند، اسدآباد و تویسرکان 7 نفره و در 27 شهر 5 نفره خواهد بود.

وی ادامه داد: روزانه لیست اسامی داوطلبان انتخابات شوراها برای برررسی در مراجع چهارگانه جمع آوری می شود.

آزادبخت آغاز ثبت نام برای انتخابات روستاها را 16 فروردین ماه 1400 اعلام کرد و افزود: ثبت نام داوطلیان انتخابات شوراهای روستایی در 918 روستای استان و در دو حوزه عشایری انجام می شود.

وی ادامه داد 106 روستا دارای شورای 5 نفره و 812 روستا شورای 3 نفره خواهند داشت و در مجموع 3 هزار و 140 نفر به عنوان اعضا شورای شهر و روستا در استان همدان انتخاب خواهند شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه دشمن همواره در کشورمان بدنبال ایجاد مشکل بوده اما به اهدافش نرسیده است، اظهار داشت: مردم با وجود سختیهای بسیار همواره مقاومت کردند و توطئه دشمن را خنثی کردیم و شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای خواهیم بود.

وی با تاکید از ممنوعیت تجمع و دورهمی کاندیداهای انتخابات خبر داد و افزود: تبلیغات کاندیدها بیشتر بصورت مجازی و همکاری با نشریات و رسانه های آنلاین انجام خواهد شد.

آزادبخت اولویت ستاد انتخابات استان همدان را استقلال عنوان کرد و گفت: با حفظ استقلال بستری مناسب با مشارکت مردم در انتخابات فراهم خواهیم کرد.

وی با اشاره به افزایش 10 درصدی صندوقهای رای در استان عنوان کرد: 24 مرحله انتخابات بصورت الکترونیکی و فقط مرحله اخذ رای بصورت حضوری برگزار می شود.

وی ادامه داد: در 8 کلانشهر کشور انتخابات کاملا الکترونیکی برگزار می شود و امیدواریم این خواست منطقی مردم برای برگزاری انتخابات کاملا الکترونیکی در دوره‎های آتی محقق شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان در پایان وضعیت کرونایی استان را ثابت اعلام کرد و از همکاری خوب مردم در رعایت پروتکلهای بهداشتی و خصوصا استفاده از ماسک قدردانی نمود.

دیدگاه شما