تازه های سایت

کد مطلب: 45380
16. اسفند 1399 - 7:44
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اولین مورد قطعی ابتلا به کرونای انگلیسی در همدان پس از تایید نمونه ارسالی به وزارت بهداشت، ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمد طاهری افزود: چند نمونه مشکوک از ابتلا به کرونای انگلیسی برای آزمایش به تهران ارسال شده بود که امروز نتیجه قطعی یک مورد با تایید ابتلای فرد به کرونای انگلیسی به دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام شد.

 وی اظهار داشت: دوره نقاهت یا کمون کرونای معمولی سه تا ۱۰ روز طول می کشد اما در کرونای انگلیسی این زمان زیر ۷۲ ساعت است و علائم مطرح برای کرونای انگلیسی نظیر تب، تنگی نفس، خستگی و علائم گوارشی در کودکان و جوانان بیشتر و شدیدتر است.

 وی از مردم درخواست کرد با توجه به اینکه کرونای جهش یافته از طریق قطرات تنفسی منتقل میشود از ماسک های استاندارد برای پیشگیری از ابتلا به این نوع کرونا استفاده کنند.

دکتر طاهری تعداد مراجعه کنندگان سرپایی در شبانه روز گذشته با علائم حاد تنفسی به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی را ۲۳۷ مورد اعلام کرد که ۴۰  مورد در بخش عادی و ۱۱ مورد در بخش آی - سی - یو بستری شدند  و حال ۳۳ نفر نیز وخیم گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد: تعداد موارد مثبت از آغاز همه گیری کرونا تا کنون در استان همدان با ۱۱ مورد جدید به عدد ۱۰ هزار و ۵۲۵ و تعداد موارد فوت با ۴ مورد جدید به عددهزار و ۵۳۴ مورد رسیده است.

بر همین اساس نیز در  اسدآباد  ۳۸۰، بهار ۶۱۹، تویسرکان ۶۷۰، رزن ۴۵۷ درگزین ۱۹۷، فامنین ۱۸۴ ،کبودراهنگ ۶۶۹، ملایر هزار و ،۹۲۰ نهاوند هزار و ۱۶۰ ، و همدان سه هزار و ۹۹۱ و خارج از استان نیز ۲۸۷ مورد مثبت ابتلا به کرونا ، ثبت شده است.

دیدگاه شما