تازه های سایت

کد مطلب: 45313
10. اسفند 1399 - 11:38
آزمایش ابتلای حدود ۶۴ هزار آمریکایی به ویروس کرونا طی بیست‌وچهار ساعت گذشته مثبت شده و نزدیک به ۱۶۰۰ بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، شمار کل مبتلایان و قربانیان ویروس «کووید۱۹» در ایالات متحده، علی‌رغم واکسیناسیون گسترده و طرح‌های دولت جدید این کشور برای مهار این همه‌گیری، همچنان در حال افزایش است.

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع ۶۴,۳۲۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز  ۱,۵۵۴ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در آمریکا به ۲۹,۲۰۲,۸۲۴ نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۵۲۴,۶۶۹ تن افزایش یافت.

بیماران آمریکایی، ۲۵.۵۳ درصد آمار کل مبتلایان جهانی به این ویروس را تشکیل می‌دهند. در حال حاضر ۱۵,۰۸۴ بیمار در آمریکا در وضعیت وخیم به سر می‌برند.

این در حالی است که طبق گزارش شبکه «سی‌اِن‌اِن»، تعداد فوتی‌های سالانه آمریکا بر اثر موارد مختلف (سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره) از رقم دویست‌وپنجاه هزار نفر کمتر است.

روزنامه واشنگتن‌پست نیز با اشاره به اسناد دولتی و اظهارنظرهای مقام‌های آمریکایی خبر داد، دیپلمات‌های واشنگتن برای دریافت واکسن کرونا از روسیه و برخی دیگر از کشورها کمک خواسته‌اند.

«آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا مجادلات و شکاف‌های سیاسی طی یک سال گذشته در این کشور را یکی از دلایل تلفات ۵۰۰ هزار نفری همه‌گیری کرونا در آمریکا دانست.

منبع: فارس

دیدگاه شما