تازه های سایت

کد مطلب: 45266
7. اسفند 1399 - 1:23
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: از ۲۵ فرایند انتخابات ۲۴ فرایند الکترونیکی است و مشکلی در زیرساخت‌های همدان برای برگزاری انتخابات وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مصطفی آزادبخت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه ثبت‌نام انتخابات شورای شهر از ۲۰ اسفندماه و شوراهای اسلامی روستاها ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ به مدت هفت روز آغاز می‌شود اظهار کرد: در این دوره از انتخابات هم مردم مانند دوره‌های قبل با مشارکت حداکثری باعث فروپاشی نقشه‌های استکبار خواهند شد.

وی ادامه داد: احکام اعضای ستاد انتخابات استان پس از صدور احکام اعضای ستاد انتخابات کشور، صادر شده و فرمانداری‌های استان نیز احکام اعضای ستاد انتخابات خود را صادر کرده‌اند.

معاون سیاسی _ امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه فرمانداری‌ها جلسات خود را به منظور ایجاد مقدمات برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ تشکیل داده‌اند گفت: اقلام مورد نیاز برگزاری انتخابات پیش‌بینی شده و طی نامه‌ای به وزارت کشور برای تهیه اعلام شده است.

وی اضافه کرد: به منظور آگاهی از شرایط انتخاباتی و اطلاع از نحوه فعالیت ستاد انتخابات فرمانداری‌ها، گزارش جلسه گرفته می‌شود و اخبار انتخابات به صورت هفتگی دریافت می‌شود و دوره آموزشی همکاران نیز در حال برگزاری است.

آزادبخت با اشاره به اینکه در ۳۲ شهر ثبت‌نام شورای اسلامی شهر و در ۲۶ بخش ثبت‌نام از داوطلبان روستاها صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: در ۲۷ شهر استان شورای اسلامی پنج نفره تشکیل می‌شود زیرا تا ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند.

وی با بیان اینکه در چهار شهر ملایر، نهاوند، تویسرکان و اسدآباد که بین ۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند شورای اسلامی هفت نفره تشکیل می‌شود افزود: در همدان که جزو شهرهای با ۵۰۰ هزار تا یک میلیون نفر جمعیت است، شورای اسلامی ۱۱ نفره تشکیل می‌شود.

معاون سیاسی _ امنیتی استاندار همدان در ادامه از برگزاری الکترونیکی ۲۴ فرایند از ۲۵ فرایند انتخابات خبر داد و گفت: ۲۵ فرایند (انتخابات تمام الکترونیک – اخذ رای الکترونیک) در کلانشهرها به استثناء شهر تهران انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان اخذ رای الکترونیکی نداریم ولی انتخابات دارای ۲۵ فرایند است که اخذ رای یکی از فرایندهای انتخابات است بیان کرد: زیرساخت‌های استان در حال حاضر در وضعیت مناسبی قرار دارد و تجربه برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در ۸ شهرستان استان گواه آمادگی کامل استان برای برگزاری فرایندهای ۲۵ گانه انتخابات است.

آزادبخت تاکید کرد: با تمام این تفاسیر جلسات مستمری با مخابرات، همراه اول و ادارات مرتبط جهت آمادگی زیرساخت‌ها در حال برگزاری است و فرمانداران و بخشداران گزارش نواقص را برای رفع به ستاد انتخابات استان اعلام می‌کنند.

دیدگاه شما