تازه های سایت

کد مطلب: 45196
2. اسفند 1399 - 3:49
سالانه به علت تخریب جداول بتنی کم دوام در اثر عوامل مخرب هزینه‌های سنگینی به سازمان‌های متولی و خدمات شهری و شهروندان تحمیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، از آنجایی‌که روش تولید جداول بتنی تاثیر قابل توجهی در دوام آنها در برابر عوامل مخرب دارد، آشنایی با روش‌های مختلف تولید و مزایا ومعایب آنها می‌تواند در انتخاب جدول مناسب با توجه به شرایط محیطی کمک کند.

کارخانه بتن آماده بحیرایی نهاوند در سال۱۳۸۷ در زمینی به مساحت ۷۰۰۰متر مربع با اعتبار ۱۰۰میلیون تومان و با اشتغالزایی اولیه ۴۰ نفر در محدوده روستای کوهانی به عنوان یکی از شرکت های فعال در حوزه تولید و ارائه انواع بتن شروع به کار کرد، اما متأسفانه بعد از۱۲سال فعالیت به علت حمایت نکردن نهادهای مرتبط در بخش ساخت و ساز در شهرستان و روستاها این کارخانه در حال تعطیلی است.

این در حالیست که شرایط ساخت و تهیه بتن استاندارد در نهاوند با ایجاد اشتغال برای ۲۵نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ۱۰۰ نفر ایجاد شده و نیازمند حمایت مردم شهرستان برای حفظ این شرایط اشتغال و تولید با توجه به" تأکیدات و فرمایشات رهبری" بر حمایت از تولید است و امروزه در همه شهرستانها و نقاط مختلف کشور و سراسر جهان ملزم به رعایت استانداردهای بین‌المللی ساخت‌و ساز هستند و به علت شرایط مهندسی از بتن‌های آماده استفاده می‌کنند اما متأسفانه در نهاوند همچنان از روش سنتی استفاده می‌شود و تنها کارخانه بتن آماده نهاوند در  پیچ وخم مشکلات مالی نیازمند حمایت مسئولان است.

مدیر این واحد تولیدی در حاشیه بازدید خبرنگاران نهاوند از این واحد تولیدی به خبرنگار ایسنا، گفت: بعد از تأسیس این واحد و بعد از ۱۲سال فعالیت، برای ۶۰ نفر ایجاد اشتغال کردیم اما متأسفانه به علت استفاده نکردن مردم نهاوند از این بتن در ساخت‌و سازها، امروز تعداد نیروهای ما به ۳۰ نفر کاهش پیدا کرده و هزینه نگهداری ماشین‌آلات نیز بسیار سنگین شده است.

محسن بحیرایی اظهارکرد: عمده فعالیت این شرکت تولید انواع بتن با عیارها و طرح اختلاط مختلف با دستگاه‌های تولید بتن روز دنیا، تولید کف پوش  و جداول پرسی، دیوار پیش ساخته بتنی و نیوجرسی،تولید بتن باعیار ۱۵۰ تا ۴۰۰  و انواع محصولات بتنی، انواع جدول بتنی،موزائیک، کف پوش بتنی، اتاقک بتنی، آبرو بتنی، سنگ نما، دیوار پیش ساخته، جداول دور باغچه بتنی و ... است.

وی با بیان اینکه تمامی تجهیزات و ماشین‌آلات این شرکت تحت مالکیت و مختص این مجموعه تولیدی بوده و این امر سبب شده است تا هماهنگی برای ارسال محموله به مشتریان با سرعت زیادی انجام پذیرد، افزود: این واحد تولیدی تنها کارخانه بتن آماده شهرستان نهاوند است که با دارا بودن خط تولید کاملا مکانیزه و با استفاده از تکنولوژی‌های نوین مورد استفاده در کارخانه توانسته سرعت و کیفیت کارخود را به شدت افزایش دهد.

ضرورت حمایت متولیان ساخت و ساز و شهرداری‌ها از تولید در شهرستان

بحیرایی با تأکید بر ضحمایت متولیان ساخت و ساز از تولید بتن آماده در شهرستان نهاوند، افزود: کارخانه بتن آماده نهاوند در جایگاه دوم تا سوم استان دیده می‌شود و تمام تجهیزات و ماشین‌آلات مختص همین واحد تولیدی است .

این تولیدکننده با بیان اینکه این واحد تنها  تولیدی در بحث تولید بتن آماده  شهرستان است، اظهار کرد: کارخانه بتن آماده در شهرستان توانایی فعالیت همزمان سه بتن‌ریزی از منفی شش تا مثبت ۱۳ و روزانه ۳۰۰مترمکعب را دارد و کاملا استاندارداست.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه شهرستان نهاوند یک منطقه زلزله‌خیز و روی گسل زلزله است اما برخی همچنان از بتن دستی یا در نهایت از شهرستان‌های دیگری تهیه می‌کنند، تصریح کرد: استفاده از بتن آماده برای مردم از لحاظ مالی و استحکام به صرفه‌تر بوده و هزینه‌های آنها را چند برابر کاهش می‌دهد.

بحیرایی با بیان اینکه مزایای استفاده از بتن آماده استاندارد، هم هزینه آن مقرون به‌صرفه تر از بتن دستی است و هم مقاومت آن قابل اعتمادتر است، افزود: به ازای هر ۲۰مترمکعب یک میلیون تومان به نفع مصرف کننده است و اینکه این واحد تولیدی بتن آماده مجهز به آزمایشگاه بتن و پس از انجام نمونه برداری مشتری می‌تواند مقاومت بتن را مشاهده و آزمایش کند.

این تولیدکننده بتن آماده شهرستان نهاوند تأکید کرد: از شهرداری‌ها، ادارات متولی در حوزه ساخت‌و ساز انتظار حمایت از تولید در شهرستان را داریم و اگر در شهرستان نهاوند نهادهای نظارتی و ارگان و اداراتی مانند شهرداری‌ها، بنیاد مسکن و نظام مهندسی افرادی را که ساخت و ساز می‌کنند ملزم به استفاده از بتن آماده کنند، مشکلات ما هم برطرف و استانداردها در بخش مسکن نیز رعایت می‌شود./ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما