تازه های سایت

کد مطلب: 44901
10. بهمن 1399 - 0:48
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند خبر داد
اجرای بیش از ۲۴۰ برنامه فرهنگی و هنری در دهه فجر در نهاوند
امیر بحیرایی گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر امسال بیش از ۲۴۰ برنامه فرهنگی و هنری شاخص در نقاط مختلف نهاوند برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، امیر بحیرایی مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند در جلسه کمیته فرهنگی و هنری ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر شهرستان نهاوند گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران اتفاقی بی‌بدیل در تاریخ معاصر به ‌شمار می‌آید که در مسائل سیاسی جهان و منطقه ایفاگر نقش تعیین کننده است.

وی اظهار داشت: این اتفاق بزرگ معادلات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعماری جهان بر هم زد و با آگاهی‌های عمیقی که در میان ملت‌های مسلمان جهان به‌ویژه در کشورهای اسلامی به وجود آورد زمینه تحولات ریشه‌دار و چشمگیری را فراهم کرد.

بحیرایی افزود: در طول تاریخ و در قرن معاصر انقلاب های زیادی در سطح دنیا اتفاق افتاد ولی بعد از مدتی کوتاه از مسیر خود خارج شد و به شکست رسید که بعد مطالعه و بررسی علل اصلی این شکستها یک نتیجه کلی حاصل می شود و آن هدف از این انقلابها بوده که به دلائل مادی صورت گرفته است و دلیل اصلی ماندگار و اقتدار انقلاب و نظام ما بر اعتقادی و دینی و اسلامی بودن آن است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند دلیل اصلی تمام فشارها و تلاش های دشمنان و به ویژه غرب بر ایران اسلامی که در حال حاضر به حداکثر خود رسیده را این موضوع عنوان کرد که تنها کشوری که در طول تاریخ استقلال و تمامیت خود را از دست نداده و زیر سلطه و استعمار آنها نرفته است ایران اسلامی است که آغازگر این اقتدار و عزت در ابتدا امام راحل بود و سپس این پرچم با رهبری پیامبر گونه مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای محکم و با افتخار ادامه داشته و مسلما به یاری خداوند به حکومت و ظهور آقا امام زمان (عج) متصل خواهد شد.

وی افزود: اکنون که در آستانه برگزاری چهل و دومین جشن پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم بی‌گمان بیش از بیش حضور، هم‌فکری و همکاری بخش‌های مختلف فرهنگی و نقش آفرینی و اثر بخشی آنان می‌تواند در برگزاری باشکوه‌تر آن تاثیرگذار باشد.

مسئول کمیته فرهنگی و هنری ستاد گرامی‌داشت دهه مبارک فجر نهاوند عنوان کرد: تقارن این ایام با سالروز پر خیر و برکت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) روز بزرگداشت مقام زن و روز مادر و همچنین میلاد حضرت امام خمینی (ره) بهترین فرصت و ظرفیت برای تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

بحیرایی ادامه داد: با توجه به وضعیت کشور و موضوع کرونا، برنامه ها و فعالیتها به صورت غیر حضوری و یا با ظرفیت بسیار محدود و در فضای باز انجام خواهد گرفت که متولیان بخشهای مختلف می توانند از ظرفیت فضای مجازی که تقریبا همه جوانان و نوجوانان از آن استفاده می کنند بهترین بهره را در راستای اطلاع رسانی دستاوردها و خدمات  نظام مقدس جمهوری اسلامی ببرند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مذهبی و قرآنی در این ایام گفت: برگزاری مجازی همایش‌های مختلف در سطح دانشگاه‌های شهرستان، برگزاری محفل انس با قرآن، برپایی عصر شعر و خاطره، برگزاری مسابقات سرود، تیراندازی، کتاب خوانی، مشاعره، برگزاری محافل علمی، فرهنگی و هنری، گفتمان های انقلابی را جهت انتقال فرهنگ انقلاب به نسل جدید از جمله برنامه‌هایی است که در این ایام در شهرستان برگزار می‌شوند.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند اظهار داشت: برگزاری مسابقات وبلاگ نویسی، شعر، عکس و فیلم با موضوع انقلاب، بیداری اسلامی، نواختن سرود و آهنگ‌های انقلابی و تجلیل از فعالان قرآنی، جشنواره های قرآنی و خوشنویسی، تجلیل از مادران نمونه دستگاهها، تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران از دیگر  برنامه‌های پیش‌بینی شده برای برگزاری در این ایام است.

بحیرایی تصریح کرد: برگزاری ویژه برنامه‌های متناسب با ایام مذکور و جشن انقلاب در بیش از 75 کانون فرهنگی و هنری مساجد شهری و روستایی، برگزاری بیش از 50 مسابقه مختلف ورزشی و فرهنگی در سطح شهر و روستا، برپایی نمایشگاه‌های مختلف از جمله عکس، هنرهای تجسمی و کتاب، برگزاری مسابقات قرآنی و ورزشی و دیدار با خانواده‌های شهدای انقلاب اسلامی، غبار روبی مزار شهدا از دیگر برنامه‌های اجرایی این دهه در نهاوند است.

دیدگاه شما