تازه های سایت

کد مطلب: 44884
9. بهمن 1399 - 9:27
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: به منظور پیشگیری از ازدحام و شیوع ویروس کرونا ارائه خدمات در مراکز شماره‌گذاری خودرو ملایر و نهاوند اینترنتی شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سرهنگ علی فکری در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: خدمات دهی در مرکز شماره گذاری شهر همدان از هفته ناجا اینترنتی شده بوده که از روز گذشته نیز نوبت دهی این مراکز در شهرستان های ملایر و نهاوند اینترنتی شده است.

وی اضافه کرد: ۱۷۰ هزار نفر از ابتدای سال جاری تاکنون به مراکز شماره گذاری استان مراجعه کردند و ۸۸ هزار و ۳۲۱ خدمت به آنها ارائه شده است و روزانه ۸۰۰ تا هزار نفر به مرکز تعویض پلاک مراجعه می کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان خاطر نشان کرد: در نوبت دهی اینترنتی برای هر نفر ۱۰ دقیقه زمان برای انجام کار در مرکز شماره گذاری در نظر گرفته می شود که بیشتر مواقع به علت نقص مدارک، فرد بیش از ۱۰ دقیقه در مرکز شماره گذاری حضور یافته و انتظار و معطلی برای تکمیل مدارک سبب تجمع و ازدحام می شود.

سرهنگ فکری اضافه کرد: همچنین هنگام نقل و انتقال خودرو علاوه بر خریدار و فروشنده ۲ نفر دیگر آنها را همراهی کرده و این امر نیز موجب شلوغی و ازدحام در مراکز شماره گذاری این استان می شود.

وی با بیان اینکه مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری، آموزشگاه های رانندگی و تردد خودرویی سه مرکز تجمع پلیس راهور محسوب می شود گفت: هشت نوع خدمت در مراکز تعویض پلاک ارائه می شود که شامل بازدید فنی، شماره گذاری موتورهای مزایده ای و خودروهای وارداتی، شماره گذاری وسایط کشاورزی، نقل و انتقالات، استعلامات قضایی، توقیف و رفع توقیف، اسقاط و اوراق و تغییر ارکان است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اضافه کرد: با توجه به تدبیر انتظامی چند موضوع در مرکز تعویض پلاک انجام شد اول رعایت پروتکل های  بهداشتی در این مجموعه، تب سنجی پیش از ورود و ضد عفونی کردن وسایل و تجهیزات بوده همچنین اجازه ورود افراد بدون ماسک به مرکز تعویض پلاک داده نمی شود.

سرهنگ فکری اظهار داشت: یکی از خدمات پُرتجمع پلیس راهنمایی و رانندگی صدور گواهینامه است و امسال تاکنون ۱۲۱ هزار و ۷۰۳ نفر در استان همدان برای آزمون گواهینامه رانندگی شامل آئین نامه و آزمون عملی مراجعه کردند.

وی افزود: با توجه به تعطیلی ۲ ماهه آیین نامه راهنمایی و رانندگی و برگزار نشدن آزمون در فروردین و آذر امسال، هم اینک علاوه بر نوبت صبح در شیفت بعدازظهر هم خدمات ارائه می شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: ۲۱ هزار و ۱۶۶ مورد اعمال قانون در آذر ماه سال جاری صورت گرفت که ۱۹ هزار و ۶۰۱ مورد آن به علت بی توجهی به محدودیت های شبانه است.

دیدگاه شما