تازه های سایت

کد مطلب: 44843
6. بهمن 1399 - 8:52
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند مطرح کرد؛
ممنوعیت تیراندازی و شکار پرندگان و حیوانات در دشت نهاوند
مهرداد سلگی گفت: هرگونه تیراندازی و شکار در کلیه مناطق شهرستان نهاوند طبق قوانین و مقررات ممنوع و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مهرداد سلگی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: وجود انواع گونه های جانوری برای محیط زیست شهرستان بسیار مهم و حفظ و حراست از آنها وظیفه همه ما است.

وی اظهار داشت: به دلیل اهمیت این موضوع برخورد قانونی و جلوگیری از شکار غیرمجاز در شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

سلگی افزود: در صورت مشاهده و گزارش هرگونه شکار و تیراندازی در کلیه مناطق شهرستان نهاوند طبق قوانین و مقررات و تکالیف سازمانی محیط زیست با متخلفین برخورد قانونی و قاطع خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند اظهار داشت: با توجه به اهمیت و ارزش‌های اکولوژیک و سلامت محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی، برای حفظ و حراست از گونه‌های متنوع حیات جانوری و همسو با سیاست‌های کلان دولت برنامه های این اداره برای مقابله با شکار اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: به استناد بند”و” ماده ۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، هرگونه تیراندازی و شکار در سطح تمامی عرصه‌های مناطق شهرستان نهاوند ممنوع می باشد.

سلگی گفت: درصورت مشاهده و گزارش تیراندازی و شکار طبق قانون با متخلفان برخورد می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند افزود: در راستای مقابله با شکارچیان غیرمجاز گشت و کنترل مناطق حفاظت شده توسط محیط بانان به صورت شبانه روزی انجام می شود.

وی در پایان گفت: نقش شهروندان در حفاظت از گونه های جانوری بسیار مهم است و از همه همشهریان درخواست داریم تا موارد را به اداره محیط زیست اطلاع دهند تا رسیدگی شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما