تازه های سایت

کد مطلب: 44761
30. دى 1399 - 8:57
معرفی شکارچیان گونه‌های جانوری به مرجع قضایی؛
نظارت شبانه‌روزی بر مناطق حفاظت‌شده و شکارممنوع نهاوند
مهرداد سلگی گفت: با شکارچیان گونه‌های جانوری و متصرفان اراضی ملی در این شهرستان به‌صورت جدی برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مهرداد سلگی، رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: گشت و کنترل کارشناسان اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نهاوند از مناطق حفاظت‌شده و شکارممنوع به‌صورت شبانه‌روزی ادامه دارد.

وی اظهار داشت: این کارشناسان از روستاهای منطقه حفاظت‌شده ملوسان، شادمانه و تازناب به‌صورت سرزده بازدید کردند و بر استفاده از تمام امکانات و توان محیط‌بانان جهت حفاظت و حراست هر چه‌بهتر از عرصه‌های طبیعی تأکید کردند.

سلگی در ادامه افزود: طی تماس تلفنی از اهالی روستای قلعه قباد مبنی بر تیراندازی به سمت گونه‌های جانوری، نیروهای این اداره با کمک نیروی انتظامی در محل حاضر شدن و منطقه را مورد بازدید و بررسی قراردادند.

رئیس اداره محیط‌زیست نهاوند گفت: طرح گشت و کنترل مناطق شکارممنوع شهرستان به‌صورت شبانه‌روزی توسط کارشناسان حفاظت محیط‌زیست نهاوند با جدیت در حال اجرا است تا شکارچیان فرصت دست‌درازی به گونه‌های حفاظت‌شده این شهرستان را نداشته باشند.

وی ادامه داد: در این طرح به‌جز محیط‌بانان، نیروی انتظامی، همیاران محیط‌زیست و همچنین جوامع محلی نیز با اداره محیط‌زیست همکاری دارند.

سلگی افزود: بدون شک نیروهای محیط‌زیست به‌تنهایی از عهده نظارت بر محدوده وسیع مناطق حفاظت‌شده نهاوند برنمی‌آیند و این کار به کمک نیروهای مردمی با دقت بیشتری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح از صید و شکار گونه‌های جانوری و آلوده کردن آب و محیط‌زیست جلوگیری می‌شود.

رئیس اداره محیط‌زیست نهاوند گفت: علاوه بر این موارد، نیروهای حفاظت در این طرح نسبت به شناسایی شکارچیان گونه‌های جانوری و متصرفان اراضی ملی اقدام و آنان را به مراجع قانونی معرفی می‌کنند.

وی اظهار داشت: اراضی ملی حق همه مردم است و هیچ‌کس حق ندارد با خودخواهی نسبت به تصرف آن‌ها اقدام کند.

سلگی افزود: در این طرح از خروجی سیستم صنایع نیز نمونه‌گیری می‌شود تا از ورود آلودگی آن‌ها به محیط‌زیست جلوگیری شود.

وی در پایان گفت: محیط‌زیست میراثی از گذشتگان است که همگی در قبال حفظ و نگهداری از آن مسئولیت داریم و باید آن را به بهترین شکل در اختیار آیندگان قرار دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما