تازه های سایت

کد مطلب: 44659
22. دى 1399 - 8:47
ثبت‌نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی این روزها باعث شلوغی بیش‌ازحد دفاتر پیشخوان شده است و نگرانی‌ها بابت شیوع مجدد کرونا در نهاوند افزایش‌یافته است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، شهرستان نهاوند چندین روز است که با کاهش تعداد مبتلایان به کرونا مواجه است و شرایط بهتر از هفته‌های قبل شده است و ورودی بیماران کرونایی کاهش‌یافته است به‌طوری‌که این شهر از شرایط فوق حاد به وضعیت زرد کرونایی رسیده است.

مسئولان بهداشت و درمان کشور در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان تأکیددارند و مشخص است که کوچک‌ترین غفلتی شهرستان را مجدداً قرمز می‌کند.

در این شرایط شکننده وضعیت دفاتر پیشخوان و کافی‌نت‌های سطح شهر نهاوند و همشهریانی که برای ثبت‌نام در سامانه سجام در این مکان‌ها ازدحام می‌کنند بسیار خطرناک شده است و مسئولان باید برای این موضوع فکری کنند.

دفاتر پیشخوان در شهر نهاوند این روزها از محل‌های پرترافیک و شلوغ شهر است که با شرایط کرونایی و رعایت پروتکل‌ها کاملاً در منافات است.

حضور و مراجعه قابل‌توجه مردم برای تکمیل و گرفتن کد بورسی و ثبت‌نام سجام از هفتهٔ گذشته در دفاتر پیشخوان هنوز ادامه دارد و ازدحام جمعیت مردم را برای پیشرفت و انتشار ویروس کرونا نگران کرده است.

مردم پیشنهاد می‌کنند بخشداری‌ها بخش قابل‌توجهی از این مراجعات را که از روستاها است را در دهیاری‌ها و روستاها ثبت‌نام کنند.

علی معصومی رئیس صنف دفاتر پیشخوان نهاوند نیز در این خصوص اعلام کرد: مراحل انجام ثبت‌نام سجام و احراز هویت سهام عدالت تا سی‌ام دی‌ماه تمدیدشده است و شهروندان عجله نکنند.

وی افزود: با توجه به موج جمعیت در دفاتر پیشخوان و شرایط کرونایی شهروندان از ترافیک و تجمع در دفاتر خودداری نموده و در روزهای آینده اقدام به ثبت‌نام کنند.

معصومی اظهار داشت: از شهروندان درخواست می‌کنیم مرحله ثبت‌نام در سامانه سجام را در حد امکان به‌صورت غیرحضوری انجام دهند و برای احراز هویت به دفاتر مراجعه شود.

علاوه بر شلوغی‌ها اخذ هزینه‌های چند برابری از شهروندان نیز دیگر گلایه همشهریان نهاوندی است و مشخص نیست این هزینه‌ها بر چه مبنایی اخذ می‌شود و مسئول پاسخگو به این گلایه‌ها کدام نهاد است.

هزینه ثبت‌نام غیرحضوری در سامانه سجام ۱۰ هزار تومان و هزینه احراز هویت غیرحضوری نیز ۱۰ هزار تومان است که درمجموع هزینه دریافت کد بورسی و ثبت‌نام در سجام ۲۰ هزار تومان است ولی شهروندان از دریافت ۳ یا ۴ برابر این هزینه توسط دفاتر گزارش می‌دهند.

باوجوداینکه اعلام‌شده هزینه ثبت‌نام در سجام نیز رایگان می‌شود ولی این اتفاق هنوز نیفتاده است ولی باوجوداین مبلغ هم در کل هزینه برای انجام غیرحضوری همان ۲۰ هزار تومان می‌شود و مسئولان باید به گرفتن وجه اضافی از شهروندان ورود کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما