تازه های سایت

کد مطلب: 44642
21. دى 1399 - 8:40
دکتر محمد تکلو گفت: درزمینهٔ تولید واکسن توانایی‌های زیادی داریم که تولید واکسن کرونا با دانش و پشتوانه علمی نمونه‌ای از توانمندی‌های پزشکان ایرانی است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، دکتر محمد تکلو از پزشکان نام‌آشنای نهاوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: کشور ما جز اولین کشورها بود که بیماری کرونا را تجربه کرد و درزمینهٔ دانش مبارزه با کرونا از خیلی از کشورها جلوتر هستیم و دانش پزشکان و دانشمندان ما در این زمینه بر همه جهانیان مشخص است.

وی اظهار داشت: باید به دانش پزشکان و متخصصان کشور اعتقاد و اعتماد داشته باشیم چون در شرایط تحریمی و همه مشکلاتی که برای ما به وجود آوردند جز معدود کشورهای دنیا هستیم که توانایی تولید واکسن کرونا راداریم و این افتخار بسیار بزرگی است.

این پزشک نهاوندی افزود: درزمینهٔ تولید واکسن توانایی‌های زیادی داریم و مسئولان باید به دانشمندان داخلی اعتماد داشته باشند و نباید موفقیت‌ها را نادیده بگیریم.

وی ادامه داد: چرا باید دست به دامان دیگر کشورها باشیم وقتی خودمان متخصصان برجسته‌ای در زمینه‌های مختلف داریم که در مقابله با کرونا نیز این توانمندی‌ها مشخص شد.

تکلو به نمونه‌ای از این توانمندی‌ها اشاره کرد و گفت: به‌طور مثال دارویی که این محقق همدانی برای مقابله با کرونا تولید کرد خیلی مؤثر بوده است و نباید این موارد را نادیده بگیریم.

وی افزود: واکسن‌ها و داروهایی که کشورهای غربی درگذشته و حال تولید کرده‌اند در برخی موارد عوارض بسیار زیاد و بدی داشته است و این داروها را هم بر روی مردم در کشورها دیگر امتحان کرده‌اند.

این پزشک نهاوندی به برخی از این عوارض اشاره کرد و اظهار داشت: بروز برخی بیماری‌ها درنتیجه این واکسن‌ها و داروها فاجعه باری داشته است که شامل مرگ‌ومیرهای مشکوک و حتی موجب عقیم شدن شده است.

تکلو به عوارض واکسن کرونا هم اشاره کرد و گفت: در گوشه و کنار دنیا مشاهده می‌کنیم که برخی این واکسن‌ها باعث مرگ شده و عوارض جبران‌ناپذیری به دنبال داشته و حتی بعد از تزریق نیز تعدادی مجدداً به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی به تجربه ورود خون‌های آلوده از فرانسه اشاره کرد و عنوان کرد: در سال‌های گذشته با انتقال این خون‌ها مشکلاتی برای هم‌میهنان به وجود آمد و بیماری ایدز این‌گونه وارد کشور شد و باید هوشیار باشیم و به دشمنان در این زمینه‌ها اعتماد نداشته باشیم چون باوجوداینکه اعلام کردند واکسن کرونا را تولید کردند ولی مردم خودشان از این واکسن‌ها استفاده نمی‌کنند.

تکلو بیان داشت: کشورهای اروپایی و امریکا سابقه بدی در این زمینه‌ها دارند و فقط به فکر جوامع خود هستند و با دیگر کشورها و مردم کاری ندارند و مانند داستان خون‌های آلوده نشان می‌دهد که انسانیت در نزد این افراد جایگاهی ندارد.

وی به برخی آزمایش‌های درمانی و دارویی آمریکا بر روز مردم کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: در کشورهایی مانند پورتوریکو، گواتمالا، کشورهای آفریقایی و آسیایی جنایت‌های بیوتروریستی آمریکا در قالب روش‌های درمانی و برای تحقیق روی مردم این کشورها آزمایش‌شده که نتایج هولناکی داشته است.

این پزشک نهاوندی به تست انسانی واکسن ایرانی کرونا اشاره کرد و افزود: آزمایش این واکسن که توسط متخصصان توانمند کشورمان تهیه‌شده است بر روی خود و خانواده تولیدکنندگان نشان‌دهنده اعتماد، یقین و دانشی است که در تولید این واکسن به‌کاررفته است.

وی ادامه داد: این حرکت بسیار ارزشمند بود و یک پیام واضح و مشخص علمی داشت و نشان‌دهنده ایمن بودن این واکسن است و به همگان نشان می‌دهد که این واکسن به دلیل تلاش دانشمندان عارضه‌ای ندارد.

تکلو گفت: به یاری خدا این واکسن موفق خواهد بود چون متخصصان ما از پزشکان سراسر دنیا چیزی کم ندارند و امیدواریم این واکسن همه مراحل علمی را با موفقیت طی کند.

این پزشک شهرستان نهاوند افزود: به ثمر نشستن تولید واکسن ایرانی کرونا نشان اقتدار و توان علمی فرزندان ایران‌زمین است و با تولید انبوه این واکسن می‌توانیم آن را در اختیار کشورهایی که اعتمادی به واکسن‌های اروپایی و آمریکایی ندارند قرار دهیم.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما