تازه های سایت

کد مطلب: 44614
19. دى 1399 - 1:15
فرماندار نهاوند با بیان اینکه ۹۰ درصد محصولات باغی این شهرستان خام فروشی می‌شود، گفت: با توجه به ظرفیت‌های ویژه شهرستان در بخش کشاورزی، احداث صنایع تبدیلی از اولویت‌های مهم این منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مراد ناصری در جلسه حمایت از تولید و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه زراعی و باغی شهرستان نهاوند، اظهار داشت: نهاوند سرزمین چهار فصل با آب فراوان و خاک حاصلخیز ، قطب کشاورزی استان همدان محسوب می شود.

او گفت: نهاوند دارای پتانسیل و ظرفیت‌های ویژه و قابل توجهی است که تاکنون فرصت و امکان شکوفا شدن و بهره برداری از آنها فراهم نشده است.

ناصری با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت شهرستان نهاوند را روستائیان تشکیل داده‌اند، افزود: تعاونی های روستایی از جمله ظرفیت هایی است که جایگاه خود را پیدا نکرده و از این پس برای تقویت آن تلاش می کنیم.

فرماندار نهاوند ادامه داد: در یک ماه گذشته پیگیری‌هایی در سازمان تعاون روستائی کشور درباره فرآوری محصولات باغی مانند سیب داشتیم که امیدواریم موثر واقع شود.

او با بیان اینکه نهاوند در تولید گشنیز هم رتبه نخست کشور را دارد، گفت: ۶۵ تا ۷۰ درصد گشنیز کشور در نهاوند کشت و برداشت می شود که نیازمند توجه ویژه برای استفاده بهینه از این ظرفیت است.

ناصری خاطرنشان کرد: احداث صنایع تبدیلی از نیازهای ضروری این شهرستان است و تعاونی های روستایی باید در زمینه فرآوری و بسته بندی گشنیز و ساخت سردخانه برای محصولات باغی سرمایه‌گذاری کنند. 

دیدگاه شما