تازه های سایت

کد مطلب: 44602
18. دى 1399 - 8:50
استاندار همدان گفت: مجوز استفاده از ماده ۵۶ پروژه سد گرین نهاوند نیز با رقم ۳۳۷ میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری از طرف دولت صادر شده و به‌ زودی عملیات اجرایی آن به صورت ویژه آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سید سعید شاهرخی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با محوریت شهر ملایر و کبودراهنگ برگزار شد در سالن جلسات شهدای استانداری همدان برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و سردار شهید «سلیمانی» اظهار داشت: حدود ۸۰۰ هزار نفر در سال در مسیر علیصدر از شهرستان‌های همدان، بهار، گل تپه و علیصدر تردد دارند.

وی گفت: با مشارکت بخش خصوصی و با استفاده از ماده ۵۶، باید جاده اصلی را به چهار بانده تبدیل کنیم که تردد برای مردم راحت‌تر شود.

استاندار همدان با بیان اینکه موضوعات مهمی مانند مسکن، دانشگاه آزاد، سی تی اسکن در شهر کبودراهنگ مهم و از همه مهمتر رفع مشکل مسکن است، ابراز داشت: با حضور آقای نوبخت در مجمع نمایندگان استان ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف اعتبار دریافت شده است.

وی افزود: ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومین در استان تعیین تکلیف شده است، گفت: عملیات اجرایی حدود یک هزار و ۶۹ واحد آغاز و سقف تعداد ۷۹۵ واحد ظرف سه ماه گذشته اجرا شده است و تا پایان سال به طور کامل تحویل می‌دهیم.

شاهرخی با بیان اینکه به برکت نظام جمهوری اسلامی این کار شاخص از کبودراهنگ شروع و در سراسر استان گسترش پیدا کرده است، گفت: از وقتی که ما کار را در استانداری شروع کردیم برای هر شهرستان برنامه تعیین کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در شهرستان کبودراهنگ ۲ هزار نفر اشتغالزایی انجام شد، درر حالی که حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر پیش‌بینی شده بود، گفت: در سال گذشته ۱۶۲ درصد اشتغالزایی و در سال جاری ۱۳۶ درصد تحقق یافته است.

استاندار همدان عنوان کرد: یک میلیارد تومان به شهرداری کبودراهنگ برای پروژه‌های شهری و  ۲ میلیارد تومان نیز به فرمانداری برای اجرای سایر پروژه‌ها اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه شهرستان ملایر در حال سپری کردن دوران طلایی توسعه خود است، گفت: یکی از فرمانداران و نمایندگان توانمند کشور در این شهر مدیریت می‌کنند.

شاهرخی با بیان اینکه مردم ملایر مردمان با فرهنگ و با ریشه هستند و باید از این فرصت استفاده کرد، ابراز داشت: در کشور شهری را پیدا نمی‌کنید که دو برند جهانی را یک شهر دریافت کرده باشد.

وی افزود: ملایر در حوزه انگور و مبل و منبت دارای برند جهانی شده است و دامنه‌های گسترده برای توسعه ایجاد می‌کند.

استاندار همدان با بیان اینکه در حوزه مبل و منبت افراد حقیقی و حقوقی متقاضی ایجاد شهرک نمایشگاهی مبل هستند که نشان از ظرفیت آن است‌، گفت: قبل از کرونا ۶۰۰ میلیارد تومان پول فروش مبل و منبت در یک دهه بود.

وی با بیان اینکه بالاترین ظرفیت، مردم پرکار و سخت‌کوش و ارزشمند ملایر است، گفت: ۲۰ هزار نفر خیاط در این شهر دارای شغل است که گردش کاری آنها میلیاردی است.

شاهرخی با بیان اینکه دولت ۴۰ میلیارد تومان برای مشارکت بخش خصوصی در راستای مبل و منبت اختصاص داده شده است، گفت: سد کلان و تصفیه‌خانه را تکمیل کرده‌ایم.

وی گفت: آب شرب مردم ملایر که سال‌ها از لحاظ کیفیت دچار مشکل است در ۲۲ بهمن رفع شده و پروژه انتقال آب در دهه فجر افتتاح می‌شود.

استاندار همدان یادآور شد: در استان در حوزه‌های چاه‌های کشاورزی، صنعت و فرآوری سنگ یک هزار میلیارد تومان شبکه برق اجرا شده و در حوزه سنگ نیز ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه ‌گذاری شده که تا پایان کار دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در راستای رفع مشکل برق ملایر مجوز نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی اخذ شده است، گفت: ما به دنبال کار کردن هستیم و به حاشیه‌سازان اجازه ورود نمی‌دهیم و هر که کار کند دستش را می‌بوسیم و اگر کار نکنند جایش می‌گذاریم.

شاهرخی با بیان اینکه در استان آب و خاک کم است، گفت: ما باید با به کار بردن روش‌های نوین محصولات خود را از ۴.۸ میلیون تن به ۶ میلیون تن برسانیم.

وی با بیان اینکه در حوزه گلخانه طی سه سال اخیر بیش از ۵۰۰ هکتار ظرفیت‌سازی کرده‌ایم، گفت: تا سال آینده بیش از ۳۰۰ هکتار از آن عملیاتی و اجرایی می‌شود و تاکنون نیز گاخانه‌های همدان به  ۱۷۴ هکتار طی یک سال اخیر رسیده است.

استاندار همدان با بیان اینکه ما موظفیم طبق برنامه ششم 10 درصد از مصرف آب کشاورزی را کم کنیم، گفت: با روش‌های نوین و تلاش مسئولین این کار محقق شده است.

وی با بیان اینکه استان به مثابه یک کارگاه بزرگ سازندگی فعالیت می‌کند، گفت: مجوز استفاده از ماده ۵۶ پروژه سد گرین نهاوند نیز با رقم ۳۳۷ میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری از طرف دولت صادر شده و به‌ زودی عملیات اجرایی آن به صورت ویژه آغاز می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه اولویت اول ما توجه به معیشت مردم است و دنبال سیاسی‌کاری نیستیم، گفت: اتصال همدان به ملایر با قطار برای استان بسیار حیاتی است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما