تازه های سایت

کد مطلب: 44599
18. دى 1399 - 8:57
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از جذب یک دستگاه سی تی اسکن مدرن در نهاوند بیمارستان تازه تاسیس شهید قدوسی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علیرضا شهبازی اظهار کرد: به منظور پاسخ به مطالبات مردم شهرستان برای تجهیز بیمارستان شهیدقدوسی وبر اساس پیگیریهای صورت گرفته یک دستگاه سی تی اسکن مدرن از وزارت بهداشت و درمان جذب که مراحل تحویل آن به دانشگاه علوم پزشکی همدان فراهم شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بیمارستان تازه تاسیس شهیدقدوسی در سال‌های گذشته بدون تجهیزات لازم مورد بهره برداری قرار گرفته بود لذا برای سرویس‌دهی به بیماران و جلوگیری از بروز مشکلات آمد و رفت به شهرهای همجوار نیاز به راه اندازی یک سری دستگاه‌های اساسی پزشکی بود که تاکنون یک سری تجهیزات برای بیمارستان مذکور جذب و نصب شده است.       

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال‌های گذشته متاسفانه به علت عدم وجود تجهیزات پزشکی اساسی در شهرستان، مردم مجبور بودند برای انجام آزمایش و دیگر معاینات پزشکی به شهرهای همجوار مراجعه کنند که این مساله ضمن مشکلات رفت و آمد، هزینه اضافی را نیز بر شهروندان تحمیل می‌کرد.                         

وی افزود: این موضوع یکی از مطالبات مردم بوده که بر اساس آن دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها راه اندازی شوند که تا حدودی این کار انجام شده اما به علت عمر زیاد برخی از آنها و عدم کارایی لازم از یک سو و سرانه جمعیتی شهرستان دستگاه‌های فوق پاسخگوی مطالبات مردم نبودند.

شهبازی افزود: در این راستا تاکنون برای بیمارستان شهید قدوسی تجهیزات پزشکی و درمانی به‌روز مانند دستگاه‌های مرتبط با اتاق عمل و آی سی یو جذب و در بیمارستان نصب شده است. 

وی گفت: با پیگیری‌ها اخیرا یک دستگاه سی تی اسکن مدرن با هماهنگی وزارت بهداشت جذب شد که این دستگاه در حال حاضر از گمرک ترخیص و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده شد و هم اکنون مراحل انتقال آن به شهرستان در دست اقدام است که به زودی در بیمارستان نصب می‌شود. 

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: تلاش ما بر این است علاوه بر تجهیزات موجود یک سری امکانات اساسی دیگر را برای بخش درمان جذب کنیم که در این راستا تلاش داریم یک دستگاه ام آر آی پیشرفته برای شهرستان تهیه و در بیمارستان شهید قدوسی نصب کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما