تازه های سایت

کد مطلب: 44571
16. دى 1399 - 8:26
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت که با فوت ۲ نفر دیگر از بیماران قطعی مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جانباختگان کرونایی این استان به یک هزار و ۴۲۱ نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمد طاهری گفت: که با شناسایی هفت بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در بیمارستان‌های این استان به ۹ هزار و ۸۴۳ نفر رسید.

وی اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۶ مورد بوده که از این تعداد ۴۷ نفر در بخش عادی و ۹ بیمار نیز در بخش آی.سی.یو بستری شدند، ضمن آنکه وضعیت جسمی ۳۱ نفر از این تعداد وخیم گزارش شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۳۵۸، بهار ۵۶۰، تویسرکان ۶۰۴، رزن ۳۹۲، درگزین ۱۷۳، فامنین ۱۷۲ و کبودراهنگ ۶۲۱ نفر بوده است.

طاهری افزود: همچنین یک هزار و ۸۴۱ نفر در ملایر، یک هزار و ۹۹ در نهاوند و سه هزار و ۷۵۵ نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند که ۲۶۸ نفر از بیماران بستری، افراد غیربومی و از خارج استان هستند.

تعداد بیماران کرونایی در شهرستان نهاوند با ثبت ۲ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۱۰۹۹ نفر رسید.

استاندار همدان در جلسه روز شنبه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت که براساس گزارش معاون وزیر بهداشت در ستاد ملی کرونا، تمامی شهرستان‌های این استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

«سیدسعید شاهرخی» اظهار داشت: با توجه به بهبود وضعیت استان همدان، محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار صبح تنها در شهرستان‌های همدان و ملایر اجرا و از دوربین های هوشمند ترافیکی برای نظارت و اعمال قانون متخلفان استفاده می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز دراین جلسه گفت: بیماران بستری مشکوک و مثبت کووید ۱۹ در بیمارستان های این استان در حال حاضر به ۳۲۰ نفر رسیده است.

به گفته رشید حیدری مقدم، میزان ابتلای روزانه به کرونا به ۱۰ مورد مثبت در بستری ها ، ۵۵ مورد مثبت در بیماران سرپایی و شمار فوتی های کرونایی استان نیز در هفته گذشته به میانگین روزانه ۲.۵ نفر کاهش یافته است.

«آمار روزانه فوت بیماران کرونایی استان همدان که در پیک سوم شیوع ویروس به میانگین ۱۵ نفر رسیده بود، در روزهای اخیر و با توجه به همراهی و همکاری مطلوب مردم در اجرای محدودیت ها و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی با کاهشی چشمگیر، تک رقمی شده است.»

دیدگاه شما