تازه های سایت

کد مطلب: 44559
15. دى 1399 - 8:54
رئیس میراث فرهنگی نهاوند و داوطلب تزریق واکسن ایرانی کرونا با بیان اینکه بهترین واکسن تولیدی کشورهای خارجی را تزریق نخواهم کرد، گفت: سر سوزنی به موفقیت دانشمندان‌مان در دستیابی به واکسن کرونا شک ندارم.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محسن جانجان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستگی و گردشگری نهاوند که اخیرا داوطلب تزریق واکسن کرونا ساخت ایران شده در این خصوص، اظهار کرد: از آنجا که خودم در حوزه پژوهش فعال هستم و با کیفیت کار‌های پژوهشی در ایران آشنا هستم، سر سوزنی به موفقیت دانشمندان‌مان در دستیابی به واکسن کرونا شک ندارم. به همین دلیل مشتاقانه در این طرح شرکت کردم.

وی افزود: باور کنید اگر همین امروز بگویند واکسن خارجی یکی از کشور‌های پیشرفته را تزریق کنم، قبول نمی‌کنم، اما در مقابل، به واکسنی که در کشور خودم تولید شده، اعتماد کامل دارم و پای همه مسائلش هم می‌ایستم.

جانجان می‌گوید: هر طرحی و کاری بخواهد در کشور به نتیجه برسد، باید یک عده از خود بگذرند، قدم جلو بگذارند و برای آن پیشقدم شوند تا بقیه پشت سر آن‌ها حرکت کنند. به مشکلات و تبعات و عوارض آن مسیر هم نباید فکر کرد. یادمان باشد اگر در زمان جنگ تحمیلی قرار بود همه به خطرات جنگ با دشمن فکر کنند، هیچ‌کس به خط مقدم نمی‌رفت و مقابل دشمن نمی‌ایستاد. اینجا و در ماجرای واکسن که اصلاً خطری وجود ندارد. قرار است یک ویروس ضعیف‌شده وارد بدن‌مان شود و نهایتاً ممکن است به کرونا مبتلا شویم.

‌رئیس اداره میراث فرهنگی نهاوند افزود: اگر ذره‌ای به موفقیت واکسن تولید ایران شک داشتم، داوطلب نمی‌شدم. اتفاقاً یکی از اهداف من هم، همین جلب اعتماد است. دلم می‌خواهد با مشارکتم در این طرح، کمک کنم مردم هرچه بیشتر به واکسن ایرانی اعتماد کنند. همان‌طور که اشاره کردم، در هر کار بزرگی، یک عده باید در خط مقدم حضور پیدا کنند. اینجا هم این خط را ما باید بشکنیم. قطعاً به مردم کشور خودمان و همه مردم دنیا اثبات خواهد شد آنچه دانشمندان ما تولید کرده‌اند، هم قابل اعتماد است و هم تاثیرگذار.

وی در پایان گفت: ما همیشه در طول تاریخ سرآمد بوده‌ایم. الان هم همین‌طور است. فقط کافی است اعتمادبه‌نفس داشته‌باشیم، دست از تلاش برنداریم و به داشته‌هایمان اعتماد کنیم. آن وقت خواهیم دید که هیچ چیز از دنیا کم نداریم.

دیدگاه شما