تازه های سایت

کد مطلب: 44528
13. دى 1399 - 7:47
اجرای سند تحول بنیادین مطالبه‌ی مقام معظم رهبری و کمک و همکاری سایر دستگاه‌ها لازمه‌ی تحقق کامل آن می‌باشد

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، جلسه کمیته پشتیبانی بسیج فرهنگیان شهرستان نهاوند به ریاست مدیر آموزش وپرورش نهاوند و با حضور مسئول بسیج فرهنگیان استان و دیگر اعضا با محوریت اجرای سندتحول بنیادین برگزار شد.

 در این جلسه محمدحسین دارایی مدیر آموزش وپرورش نهاوند ضمن گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه(ص) و سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، گفت: سند تحول بنیادین آموزش وپرورش نقشه‌ی راه آموزش وپرورش و مطالبه‌ی مقام معظم رهبری می‌باشد.

وی افزود: این سند برگرفته از مبانی قرآن کریم، روایات و احادیث ائمه معصومین(ع) و در ادامه، مبانی علمی و آرای تربیتی اندیشمندان جهان اسلام است.

دارایی با بیان اینکه در سال های اخیر روند اجرای سند تحول بنیادین شتاب بیشتری گرفته است، اظهار داشت: در سال جاری در راستای اجرای ساحت های ششگانه ی این سند، ۲۵ بسته‌ی تحولی توسط وزارت آموزش وپرورش تدوین و به ادارات آموزش وپرورش در سراسر کشور ابلاغ شده است.

مدیر آموزش وپرورش نهاوند با بیان اینکه سند تحول بنیادین به دنبال تربیت دانش‌آموزانی تمام ساحتی و رشدیافته در حوزه‌های عبادی‌اعتقادی، سیاسی اجتماعی، زیستی و بدنی، علمی و فناورانه، اقتصادی و حرفه‌ای و زیباشناختی و هنری می باشد، بیان داشت: بخشنامه ها و موارد لازم در این رابطه به مدارس ابلاغ، بر اجرای آن نظارت و بازخوردهای لازم دریافت می‌گردد.

وی همکاری سایر دستگاه ها را لازمه‌ی اجرای کامل سند تحول بنیادین دانست و تاکید کرد: در این راستا برش دستگاهی سند تحول بنیادین نیز تدوین و به دستگاه های مختلف ابلاغ شده است.

در ابتدای این جلسه، طیب فریادرس مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان نیز اجرای سند تحول بنیادین را مهمترین هدف بسیج فرهنگیان دانست و گفت: در این رابطه بسیج فرهنگیان با تدوین برنامه هایی که با برنامه‌های آموزش وپرورش کاملا تطابق و همپوشانی دارد، در راستای اجرای سند تحول بنیادین از همه‌ی ظرفیت های خود بهره گرفته و در واقع بازوی آموزش وپرورش جهت اجرای این سند مهم خواهد بود.

فریادرس از تشکیل و راه‌اندازی "پایگاه های مسئله‌محور" بسیج فرهنگیان خبر داد و اظهار داشت: پایگاه های تخصصی مسئله محور بسیج فرهنگیان شامل ۸ پایگاه تخصصی است که با تمرکز موضوعی به سند تحول بنیادین، هرکدام از پایگاه ها بر روی یک مقطع خاص تحصیلی متمرکز هستند.

دیدگاه شما