تازه های سایت

کد مطلب: 4447
22. آبان 1391 - 8:31
به گزارش سایت گرو :مراسم تجلیل از خانواده های نمونه شهرستان نهاوند و بازنشستگان سال جاری آموزش و پرورش در کانون شهید باهنر نهاوند برگزار شد.

مراسم تجلیل از خانواده های نمونه شهرستان نهاوند و بازنشستگان سال جاری آموزش و پرورش در کانون شهید باهنر نهاوند برگزار شد.

امام جمعه نهاوند در این مراسم گفت:خانواده نقش اساسی در سلامتی جامعه دارد به دین معنی که اگر خانواده خوب باشد جامعه سالم خواهد ماند و بر عکس چنانچه خانواده کار کرد اصلی خود را از دست دهد جامعه نیز به انحراف کشیده می شود .

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی اظهار داشت:
راهکار سالم ماندن خانواده را آشنایی پدر و مادر با حد و حدود اسلامی عنوان نمود و گفت: شناخت حد و حدود و حق و حقوق پدر و ماد ر در خانواده ضامن سلامت خانواده و جامعه می شود که باید با احترام به این حد و حدود مسیری را که اسلام برای ما تعیین نموده طی نمائیم

وی الگوی یک خانواده نمونه را خانواده های اهل بیت (ع) و خصوصا حضرت علی (ع) دانست افزود: خانواده حضرت علی(ع) برای ما چه کردند که اینگونه ماندگار شده و برای همیشه به عنوان الگوی ما مسلمانان قرار گرفته اند .

وی در این خصوص افزود: این خاندان وسیله هدایت نوع بشر هستندو تا روز قیامت به عنوان چراغ راه سعادت قرار دارند لذا هرکس که بخواهد به سعادت برسد باید خود را به سمت و سوی این خانواده حرکت دهد.

در این مراسم مدیر آموزش و پرورش نهاوند نیز گفت: یک خانواده خوب اگر بتواند به خوبی به کارکرد و وظیفه اصلی خود عمل نماید ما شاهد از بین رفتن اکثر مشکلات در سطح جامعه خواهیم بود .

وی افزود: اساس استقلال کشور ما از خانواده ها شروع می شود لذا دشمن برای نابود کردن اساس خانواده ها سرمایه گذاریهای زیادی نموده است .

وی به بیان بخشی از ترفندهای دشمنان برای سست کردن پایه های خانواده افزود: دشمنان از طریق ماهواره به دنبال آن هستند که بین تک تک اعضای خانواده تعارض ایجاد نموده و پیوند آنها را از هم بگشایند تا محبت را از آنان دور نمایند .

وی توجه به آموزه های دینی را یکی از راههای برون رفت از این ترفند دشمن عنوان نمود و گفت: خانواده نقش مهمی در آموزش مفاهیم دین به فرزندان خود دارند لذا آنان باید از کودکی فرزندان خود زرا با مفاهیم و آموزه های دینی آشنا سازند .

در پایان مراسم از خانواده های نمونه شهرستان با اهدا لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد .همچنین از 20 نفر بازنشسته سال جاری آموزش و پرورش تجلیل به عمل آمد

دیدگاه شما