تازه های سایت

کد مطلب: 44433
5. دى 1399 - 0:47
حسن ظفری گفت: از مجموع ۹۲۵ روستای بالای ۲۰ خانوار استان عملیات بهسازی و نوسازی در ۷۵۰ روستا اجراشده و شاخص‌های استانی در این بخش بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حسن ظفری، مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان در حاشیه بازدید از طرح اقدام ملی مسکن در نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: در دو مقوله بهسازی مسکن روستایی و ساماندهی کالبد روستاها شاخص در سطح استان نسبت به ملی کاملاً بالاتر و قابل‌تمایز است.

وی اظهار داشت: در بحث شاخص بهسازی مسکن روستایی از مجموع ۱۶۵ هزار واحد مسکونی روستایی ارزیابی‌شده بر اساس سرشماری سال ۹۵ بالغ‌بر ۱۲۵ هزار واحد از تسهیلات بهسازی و بازسازی مسکن روستایی در سطح استان استفاده کرده‌اند.

ظفری افزود: نتیجه این اقدامات تولید ۱۱۰ هزار واحد مسکونی است که موفق به اخذ پایان کار از سامانه نظام فنی روستایی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ادامه داد: شاخص بهسازی مسکن روستایی در استان همدان حدوداً ۵۵ درصد است که این عدد در سطح ملی حدود ۴۸ درصد است که فاصله قابل‌ملاحظه نسبت استانی به ملی کاملاً مشخص است.

وی اظهار داشت: در ارتباط با بهسازی و ساماندهی کالبد روستاها از ۹۲۵ روستای بالای ۲۰ خانوار تا امروز بیش از ۷۵۰ روستا عملیات عمرانی شروع‌شده است که در این زمینه نیز شاخص بهسازی در استان همدان بالاتر از ۷۶ درصد است درحالی‌که این شاخص در کشور حدود ۵۱ درصد است.

ظفری گفت: به‌واسطه قیر اعتباری که در سال‌های گذشته توسط مجلس و دولت اعلام و ابلاغ شد بیش از ۴۸۰ کیلومتر در سطح روستاهای استان عملیات اسفالت انجام‌شده است.

وی بیان داشت: با این مقدار اسفالت حدوداً در ۵۱۰ روستا عملیات اجرایی و عمرانی انجام‌شده است و امیدواریم با قیر اعتباری سال ۹۹ هم بتوانیم خدمات‌دهی را گسترش دهیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود: ضمن تقدیر از نمایندگان به دلیل اصلاح قانون قیر یارانه‌ای که این طرح را مجدداً پایدار کردند امیدواریم تخصیص آن به‌زودی ابلاغ شود تا بتوانیم فرایند بهسازی را دوباره تداوم ببخشیم.

وی ادامه داد: با تخصیص این قیر در سال ۱۴۰۰ فعالیت‌ها تداوم می‌یابند و مردم عزیز از این مزیت به‌صورت حداکثر بهره‌مند می‌شوند.

ظفری در ادامه با اشاره به بازدید از عملیات اجرایی طرح مسکن ملی در منطقه شهرک شهید حیدری نهاوند اظهار داشت: در این طرح ۳۱۹ واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۱۸ هزار مترمربع توسط اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن احداث می‌شود.

وی در پایان گفت: طرح مسکن ملی با اولویت در شهرهای با جمعیت کمتر از صد هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن است که مقدمات کار در نهاوند شروع‌شده است.

دیدگاه شما