تازه های سایت

کد مطلب: 44147
13. آذر 1399 - 9:08
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یکی از دو عامل سرقت از یک جواهرساز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گروبه نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای گفت: حدوداً سه ماه قبل در پرونده ای که به کلانتری ۱۵۳ شهرک ولی عصر ارجاع شد، خانمی ۲۶ ساله به همراه دوستش با انجام طرح دوستی با مرد جواهر ساز در فرمانیه و خوراندن داروی خواب آور به وی حدود ۸ میلیارد ریال طلا و جواهر از وی سرقت کردند.

موقوفه ای با بیان اینکه طبق بررسی‌ها مشخص شده است که سارقان پس از نشستن در خودرو مرد جواهر ساز به بهانه انجام تبلیغات در پیج اینستاگرامشان با راننده طرح دوستی پیاده می کنند، افزود: این دو دختر با خوراندن آبمیوه ای که حاوی مقدار زیادی داروی خواب آور بود مرد را بیهوش کرده و با برداشتن کلید کارگاه وی واقع در شهرک ولی عصر اقدام به سرقت طلا و جواهرات موجود در کارگاه می نمایند. وی ادامه داد: در بررسی‌هایی اولیه توسط تیم عملیات کلانتری ۱۵۳ مشخص شد این دو خانم از بلاگرهای اینستاگرام هستند که با شناسایی طعمه‌های خود اقدام به سرقت به این روش می نمایند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: با اخذ دستورات قضایی، شناسایی مخفیگاه آنان در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۵۳ قرار گرفت و طی اقدامات فنی و پلیسی یکی از سارقان که به گفته خودش طراح اصلی نقشه سرقت از مرد جواهر فروش بود دستگیر شد. با اعترافات انجام شده در مورد سرقت به این روش و کشف بخشی از اموال مسروقه به ارزش ۶ میلیارد ریال ضمن معرفی فرد دستگیر شده به مرجع قضایی تحقیقات درخصوص دستگیری همدست این خانم ادامه دارد.   موقوفه ای به شهروندان توصیه کرد؛ با درس گیری از این قبیل اتفاق‌ها، مراقب افراد بیگانه و تعارف‌های مواد خوراکی از سوی آنها باشند تا طعمه سارقان قرار نگیرند.

دیدگاه شما