تازه های سایت

کد مطلب: 44010
3. آذر 1399 - 8:46
مسئول بسیج رسانه شهرستان نهاوند گفت:گام دوم انقلاب مدیون تفکر بسیج و بسیجی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گرو، علی سهرابی مسئول بسیج رسانه شهرستان نهاوند گفت: اگر بسیج و بسیجی و تفکر بسیجی نبود گام دوم انقلاب رقم نمی‌خورد زیرا تحقق گام دوم انقلاب با تفکر،  فرهنگ و مکتب بسیجی میسر می شود.

او افزود: بسیج یک مکتب و تفکر بزرگ است که وسعت آن به گستردگی جهان اسلام و بیشتر از آن است و هر کسی می‌تواند وارد این عرصه شود اما ماندن در آن و با این تفکر و مکتب بودن مهمتر است.

مسئول بسیج رسانه شهرستان نهاوند افزود: اگر چه در مدت بیش از ۴ دهه که از عمر تشکیل بسیج و ارتش ۲۰ میلیونی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) می‌گذرد، افراد زیادی وارد عرصه بسیج شدند و برخی نیز خیلی زود رنگ عوض کردند و از این گردونه به کنار رفتند.

سهرابی عنوان کرد: یک فرد بسیجی باید از سر تا پا در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی، دینی و نظامی غرق در بسیج باشد چراکه بسیج یعنی خدمت به همه مردم در هر مکان و زمان و پشت سر ولی فقیه زمان خود نه یک قدم پس نه یک قدم پیش برود.

او با بیان اینکه کلمه بسیج با اخلاق و اندیشیدن به کارهای خوب و مثبت عجین است، ادامه داد: اخلاق در بسیج مقوله‌ای بزرگ است، اخلاق در خانه، کار، تولید، علم، فناوری، مبارزه با دشمن و اخلاق کمک به محرومان که همه آن ها را در مدت ۴۱ سال در خدمات صادقانه بسیجیان مشهود بوده است.

سهرابی با اشاره به اینکه در این مدت بسیج به هر عرصه‌ای وارد شده است تحول بنیادین در آن حوزه رخ داده است ، افزود: در عرصه سازندگی، بسیج کارهای بزرگی را در شهر و روستاها و به خصوص مناطق محروم انجام داده است، در زمینه کشاورزی، پزشکی، علمی و سطوح مدیریتی هرجا تفکر بسیجی بوده مانند صنایع هوا فضا و موشکی پیشرفت خوبی داشته‌ایم اما هرجا تفکر غربی و لیبرالی داشته‌ایم پسرفت کردیم و نتیجه منفی آن را مردم دیدند.

او گفت: مهمترین دستاورد بسیج در عرصه جهانی ایجاد جبهه جهانی مقاومت ضد ابرقدرت‌ها و در داخل هم پیشرفت و آبادانی در همه زمینه‌ها بوده است و امروز تفکر بسیجی در بسیاری از کشورها به خصوص کشورهای اسلامی به درستی جا افتاده است و ایران اسلامی الگوی جهان شده است.

مسئول بسیج رسانه شهرستان نهاوند بیان کرد: فرهنگ و تفکر بسیجی با کمک خدا و ائمه(ع) برای حل مشکلات آمده است این تفکر یک روز در جبهه‌های نبرد علیه دشمنان بود و بعد از جنگ به کمک سازندگی، اقتصاد و آبادانی کشور آمد و روزی دیگر در سیلاب و زلزله به کمک مردم آمد و امروز در دوران شیوع کرونا نیز با کمک مومنانه با ایجاد کارگاه‌های تولید ماسک و ضد عفونی کردن شهرها و مراکز درمانی به کمک جامعه آمده است.

سهرابی با اشاره به صدور فرهنگ و تفکر بسیجی به دیگر کشورها، اظهار داشت: بسیج باید در عرصه رسانه و فضای مجازی و تولید محتوا و جریان‌سازی در سطح کشور، منطقه و جهان بیشتر تلاش کند و اجازه جریان‌سازی به دشمنان و ایادی داخلی آن ها را ندهد.

او ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در مورد فضای مجازی، تهاجم و شبیخون فرهنگی فرمایشات مهمی دارند و در گام دوم انقلاب باید به آن ها توجه ویژه کرد.

مسئول بسیج رسانه شهرستان نهاوند با اشاره به عملکرد بسیج در حوزه اقتصادی و عمرانی ابراز داشت: بسیج در راه‌اندازی بنگاه‌های کوچک و زودبازده و مشاغل خانگی به‌خوبی فرهنگ‌سازی کرده که می‌تواند چرخ‌های بزرگ اقتصاد را به خوبی روان کند.

سهرابی گفت: پیشرو بسیج در تعامل با مردم سردار شهید جهان اسلام حاج قاسم سلیمانی بود که در مناطق سیل زده خوزستان با لباس خاکی و بسیجی در جمع مردم بود.

او  با بیان اینکه انتظار مردم از بسیج زیاد شده است، گفت: بسیج در همه تلخی و خوشی‌ها در کنار مردم در دورترین مناطق کشور بوده است و جلوتر از مسئولان دیگر در دل حادثه بوده و بی ریا و گمنام و کم ادعا خدمت کرده است.

مسئول بسیج رسانه شهرستان نهاوند بیان داشت: امروز در جامعه ما که در مقابل شدیدترین تحریم‌ها و شیطنت‌های خارجی آمریکا و هم پیمانانش ایستادگی کرده‌ایم هیچ چیزی مانند فرهنگ و تفکر بسیجی کارساز نیست و همین تفکر مقابل اختلاس، چپاول دشمنان می‌ایستد و با کمک به محرومان و ایجاد اشتغال به جنگ آنها می‌رود.

سهرابی افزود: بسیج امروز بازوی توانمند برای دولت، مردم و بخش خصوصی در همه کارهای خیر و عامه پسند شده است به طوری وقتی همه مسئولان کشور به مشکل حل نشده‌ای برخورد می‌کنند نخستین چیزی که به فکرشان می‌رسد کمک گرفتن از توان و تفکر بسیجی است.

او ادامه داد: امروز در شهرستان نهاوند نیز صدها کارگاه و کسب و کار جدید با کمک وام‌های بسیج رونق گرفته و تمام رسانه‌های بسیجی شهرستان نیز در عرصه کمک‌های مومنانه پیشتاز بوده‌اند.

مسئول بسیج رسانه شهرستان نهاوند تصریح کرد: مهمترین برنامه بسیج رسانه در هفته بسیج تقدیر از خبرنگاران بسیجی است که بیشترین فعالیت خود را در رسانه‌های گروهی سراسری و نشریات محلی منعکس کرده‌اند.

سهرابی با اشاره به تولید ۸ قسمت برنامه عنوان کرد: با کمک شبکه مستند و افق و استانی با کمک بسیج رسانه نهاوند تولید فیلمی از فعالیت‌های بسیج رسانه با عنوان نهاوند در ۴۱ سالگی بسیج تهیه و تحویل فرهنگی سپاه نهاوند شده است.

او با بیان اینکه فرا رسیدن نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی بزرگ بسیجی و قهرمان مبارزه با تروریسم و شیطان بزرگ آمریکای جهانخوار را تبریک و تسلیت می‌گویم،گفت: بسیج مکتب عشق است و این مکتب بزرگ برای برافراشته و زنده نگه داشتن پرچم پر افتخار ایران اسلامی هزاران شهید تقدیم کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما