تازه های سایت

کد مطلب: 43849
20. آبان 1399 - 9:50
حسین ربیعی گفت: باید روحیه امیدبخشی را در جامعه تقویت کنیم و با فرهنگ‌سازی، همدلی و انسجام اجتماعی، موفق شویم بحران کرونا را پشت سر بگذاریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گرو، جلسه قرارگاه زیستی نهاوند با حضور فرماندار، فرمانده سپاه نهاوند و مسئول فضای مجازی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با اصحاب رسانه نهاوند برگزار شد.

حسین ربیعی، مسئول فضای مجازی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان در این جلسه گفت: نقش اصحاب رسانه در امیدبخشی بسیار مهم و اثرگذار است و باید نشاط اجتماعی را بیشتر پوشش داد چون ایجاد استرس باعث پایین آمدن سیستم ایمنی بدن می‌شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون که با چالش کرونا مواجه هستیم و باید بتوانیم با همدلی و همکاری و ایجاد انسجام اجتماعی از این چالش و بحران عبور کنیم.

مسئول فضای مجازی سپاه استان همدان افزود: باید روحیه امیدبخشی را در جامعه تقویت کرده و مردم را به رعایت پروتکل‌ها تشویق کنیم و به اشتراک گذاری کارهای خوب مانند عملکرد گروه‌های جهادی، نمونه‌های خوبی از کارهای اجتماعی هستند که باید منتشر شوند.

ربیعی در ادامه به علت‌های افزایش آمار کرونا در استان اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسمات عروسی و ختم و دورهمی های خانوادگی عوامل اصلی ابتلا به کرونا هستند و چون اخیراً دورهمی های خانوادگی خیلی از افراد را درگیر کرده است باید فرهنگ‌سازی کنیم و از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی استفاده کنیم.

وی به برگزاری مراسم ختم اشاره کرد و اظهار داشت: می‌شود در مراسم ختم با فرهنگ‌سازی و برگزاری مراسمات به‌صورت مجازی از اجتماعات جلوگیری کنیم و باری از دوش کادر درمان برداریم.

مسئول فضای مجازی سپاه استان همدان ادامه داد: باید با تلاش اصحاب رسانه از برگزاری مراسمات ختم جلوگیری کنیم و می‌شود خانواده متوفیان را قانع کنیم تا هزینه‌های مراسمات را برای کارهای عام‌المنفعه مانند خرید گوشی و تبلت برای دانش آموزان نیازمند و کمک‌های مؤمنانه سوق دهیم.

وی افزود: از ابتدای بحران کرونا ویروس گروه‌های جهادی در استان و شهرستان پابه‌پای مردم و مسئولین به مبارزه با این ویروس پرداخته‌اند و امروز نیز باید از ظرفیت گروه‌های جهادی در بحران کرونا بیشتر استفاده شود.

ربیعی به نقشه‌های دشمنان برای ضربه زدن به کشور اشاره کرد و گفت: دشمن جنگ ترکیبی ناجوانمردانه‌ای را برعلیه کشور شروع کرده است و از یک ‌طرف دارو و تجهیزات بهداشتی را تحریم می‌کنند و از طرفی با کمک رسانه‌های خود در حال دروغ‌پراکنی هستند.

وی اظهار داشت: برخی از کشورهایی که ادعای کارآمدی می‌کنند در بحران کرونا ویروس کم آوردند اما به روی خودشان نمی‌آورند.

مسئول فضای مجازی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان افزود: دشمنان در فضای مجازی منتظر فرصت برای ضربه زدن هستند و در این شرایط باید هم‌افزایی داشته باشیم و با همدلی در یک مسیر حرکت کنیم؛ مباحث جناحی و سیاسی را کنار بگذاریم تا بتوانیم بر کرونا غلبه کنیم.

وی در پایان با اشاره به عملکرد مناسب ستاد مبارزه با کرونای شهرستان نهاوند و همکاری خوب اعضای این ستاد گفت: در کنار اقدامات خوب این ستاد، می‌شود از ظرفیت فضای مجازی، بزرگان، فرهنگیان، روحانیون، پزشکان و اقشار صاحب نفوذ برای فرهنگ‌سازی و مبارزه با کرونا در شهرستان نهاوند استفاده کنیم.

دیدگاه شما