تازه های سایت

کد مطلب: 43840
20. آبان 1399 - 8:21
باشگاه پرسپولیس هنوز 10 روز دیگر فرصت دارد تا آخرین خرید نقل و انتقالاتی اش را ثبت کند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سرخ های پایتخت با ۷ خرید نقل و انتقالاتی به استقبال لیگ قهرمانان آسیا رفتند و توانستند با اثربخشی همین بازیکنان و تجربه ستاره های سابق، به فینال این رقابت ها برسند. اما پیش از بازی نیمه نهایی، محرومیت عیسی آل کثیر تمام برنامه های یحیی گل محمدی برای لیگ بیستم را به هم ریخت و باعث شد تا قرمزپوشان دوباره به بازار نقل و انتقالاتی بازگردند.

اگرچه آن ها تصمیم دارند تا با وکیل خود و مهاجم دزفولی به دادگاه عالی ورزش بروند اما زمزمه های جدی در کادرفنی این تیم، از خط زدن عیسی آل کثیر خبر می‌دهد. بازیکنی که تا فروردین ۱۴۰۰ نمی‌تواند برای پرسپولیس بازی کند و منطقی است که کادرفنی تصمیم بگیرد با سهمیه او، یک بازیکن لیگ برتری دیگر را بخرد. باتوجه به جدایی علی علیپور، کریستین اوساگوآنا و آنتونی استوکس، خرید یک مهاجم ضروری به نظر می‌رسد اما از سوی دیگر جدایی محمد نادری، شجاع خلیل زاده و محمد انصاری (احتمالی) کمبود مدافع را نیز در این تیم به وجود آورده است.

به هر حال باتوجه به این که ۱۶ تیم لیگ برتری خریدهای خود را انجام داده‌ و همچنین برخی بازیکنان حضور در خارج از کشور را انتخاب کرده‌اند، یحیی گل محمدی انتخاب های محدودی را پیش رو دارد و تعداد آن ها حتی به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد:

۱. رضا قوچان نژاد:

نام او همیشه در اطراف باشگاه پرسپولیس شنیده شده اما هیچگاه این انتقال عملی نشده است. این فصل گوچی مورد توجه تراکتور هم قرار گرفت اما درخواست ۵۵۰ هزار دلاری او در کنار هزینه رضایت نامه سبب شد تا حضور او در جمع تی تی ها منتفی شود. باتوجه به محدودیت مالی شدید پرسپولیس، این خرید را چیزی شبیه به غیرممکن بود. با این حال منابع غیررسمی از تماس شخصی یحیی گل محمدی با این بازیکن خبر می‌دهند و شاید مهاجم تیم زووله، با حضور در فوتبال ایران فضای لیگ برتر را به کلی تغییر دهد.

۲. پیمان بابایی:

مهاجم ۲۶ ساله اهل تبریز در دو فصل گذشته عملکرد خوبی در لیگ آذربایجان داشت و فصل پیش هم با ۵ گل به کفش طلای این لیگ رسید. او البته تحت قرارداد ماشین سازی است و برای جدایی باید رضایت این تیم را جلب کند و در غیر این صورت مثل بسیاری از فوتبالیست های دیگر، گذرش به کمیته تعیین وضعیت خواهد رسید. با این حال شایعات بسیار زیادی پیرامون حضور او در جمع سرخپوشان پایتخت وجود دارد و غیبت پیمان در تمرینات و بازی های ماشین سازی هم این شایعات را بیشتر و بیشتر کرده است.

۳. رضا شکاری:

او به صورت ناگهانی قرارداد را یک طرفه با تراکتور فسخ کرد و به همکاری یک ساله اش با پرشورها خاتمه داد. شکاری در حالی از سوی برخی رسانه ها گزینه خرید پرسپولیس شده که فصل ناامیدکننده ای را با تراکتور سپری کرد اما همچنان نمایش هایش به عنوان بازیکنی جوان در ترکیب ذوب آهن، در ذهن هواداران فوتبال مانده است. شکاری البته مهاجم نوک نیست و می‌تواند به عنوان مهاجم سایه و هافبک هجومی نقش آفرینی کند.

۴. علیرضا آرتا:

این بازیکن همان فوتبالیستی است که در پایان لیگ هجدهم مورد توجه برانکو ایوانکوویچ قرار داشت و نامش در لیست آخر برانکو به ایرج عرب هم بود اما جدایی ایوانکوویچ سبب شد تا هرگز پرسپولیسی نشود. حالا بار دیگر وی مورد توجه سرخ ها قرار گرفته اما نکته مهم این است که مدافع سابق تیم جوانان با گل گهر قرارداد بسته و جدایی اش کار مشکلی خواهد بود.

۵. ایمان سلیمی:

مدافع سابق تیم تراکتور که او هم باوجود داشتن قرارداد همکاری اش با تراکتور را به پایان رساند، حالا برای خط دفاعی گزینه پرسپولیس شده است. با این حال به نظر می‌رسد رضایت نامه سلیمی برای فوتبال اروپا صادر شده و نمی‌تواند به این سادگی ها با پرسپولیس قرارداد ببندد. خود او نیز به حضور در فوتبال اروپا علاقه مند است.

منبع: ورزش سه

دیدگاه شما