تازه های سایت

کد مطلب: 43633
4. آبان 1399 - 8:21
به دلیل عدم توجه به هشدارهای ستاد مقابله با کرونا مبنی بر عدم برگزاری مراسمات به دلیل شرایط فوق قرمز شهرستان نهاوند پدر داماد در یکی از مراسم های عروسی بازداشت شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، شرایط کرونا در نهاوند هر روز بحرانی تر می شود و تعداد مبتلایان به بیش از ۶۱۲ نفر رسیده است و روزانه تعدادی از خانوارهای شهرستان داغدار عزیزانشان می شوند.

در این شرایط ستاد مقابله با کرونا شهرستان نهاوند در جلسه فوق العاده تصمیم گرفته است تا مراسمات حتی المقدور برگزار نشود و یا بدون حضور جمعیت برگزار شود.

طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا شهرستان با عاملان برگزاری مراسمات و کسانی که به دستورات بهداشتی توجه ندارند برخورد قانونی می‌شود.

جعفر سلگی مسئول کمیته نظارت بر برگزاری مراسمات ستاد کرونا شهرستان در این خصوص گفت: در شب های گذشته در یکی از عروسی های شهر نهاوند که صاحبان مراسم نسبت به تذکرات و هشدارهای عوامل انتظامی و ستاد مبارزه با کرونا بی تفاوت بودند و با حضور زیاد میهمانان اقدام به برپایی مراسم کرده بودند عوامل انتظامی و اعضای ستاد مبارزه با کرونا ورود کرده و پدر داماد را بازداشت کردند.

وی اظهار داشت: طبق مصوبه این ستاد مراسم خاکسپاری افراد فوت شده شبانه انجام می‌شود و فوت شدگان کرونایی نیز توسط عوامل بهداشتی به خاک سپرده میشوند.

سلگی افزود: با توجه به عدم همکاری و تعامل صاحبان عزا با ستاد مبارزه با کرونا و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی و به خطر افتادن جان و سلامت مردم در مراسم خاکسپاری، مراسم خاکسپاری چندین فوت شده شب گذشته در سطح شهرستان با حضور چند نفر از خانواده صاحبان عزا توسط تیم آموزش دیده ستاد کرونا انجام شد.

لغو چندین مراسم ختم

وی گفت: همچنین با رایزنی و گفتمان اعضای ستاد مبارزه با کرونا با چندین خانواده چندین مراسم ختم و عروسی لغو و به زمان دیگری موکول شده است.

مسئول کمیته برگزاری مراسمات ستاد کرونا شهرستان عنوان کرد: خانواده های فوت شدگان پس از مراجعه به این کمیته تعهد می دهند که مراسمی با تجمع برگزار نکنند در غیر این صورت گواهی فوت صادر نمی‌شود.

سلگی افزود: برای مبارزه با کرونا باید همه همکاری کنند و از برگزاری هر مراسمی که منجر به تجمع می‌شود خودداری کنند و با ستاد کرونا شهرستان همکاری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما