تازه های سایت

کد مطلب: 43572
27. مهر 1399 - 8:34
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: مدیران بی‌توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نهاوند عزل می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مراد ناصری در ستاد مقابله با کرونا در نهاوند اظهار کرد: به منظور مقابله بهتر و بالا بردن قدرت اجرایی بیشتر در کارها کمیته‌های هفتگانه‌ای در ستاد مقابله با کرونا در نهاوند ایجاد شد که به صورت تخصصی کارها را دنبال می‌کنند.

وی گفت: این کمیته‌ها شامل کمیته تنظیم بازار، مراسم، نظارت و بازرسی، کلوپ‌ها و سالن‌های ورزشی و باز‌ی‌های رایانه‌ای، کمیته داروخانه‌ها و مطب‌ها و آرایشگاه‌های مردانه، ترافیک و  حمل و نقل و نظارت بر نانوائی‌ها و کمیته نظارت و کنترل ادارات، بانک‌ها و دفاتر پیشخوان است.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه این کمیته‌ها باید با همکاری ادارات عضو جلسات خود را برگزار کرده و به صورت روزانه گزارش کنند افزود: با گذشت هفت ماه از شیوع کرونا و داشتن تجارب مختلف باید مدل کارهای ما نسبت به گذشته متفاوت باشد که عمده کارها را باید بر آگاه کردن مردم نسبت به خطر کرونا متمرکز کرد.

وی همکاری مدیران دستگاه‌های مختلف با کمیته‌های هفتگانه را ضروری خواند و افزود: مسئولان کمیته‌ها نماینده تام‌الاختیار فرمانداری هستند و همه موظفند با آنان همکاری داشته باشند در غیر این صورت مسئولین کمیته با ذکر ادله آنها را به فرمانداری معرفی می‌کنند تا ظرف مدت ۴۲ ساعت عزل شوند.

ناصری با بیان اینکه در شرایط بحرانی به سر می‌بریم و باید همه برای مقابله با کرونا بسیج شوند گفت: طی هفت ماه گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته و وقت زیادی را در ستاد مقابله با کرونا صرف کرده‌ایم به گونه‌ای که می‌توان ادعا کرد هیچ شهرستانی به اندازه نهاوند برای مقابله با کرونا وقت نگذاشته است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان نهاوند در مجاورت دو استان آسیب‌پذیر در زمینه کرونا قرار دارد لذا از شرایط حادتری نسبت به سایر شهرستان‌ها برخوردار است اما با تلاش همگانی در گذشته توانسته‌ایم وضعیت نهاوند را به مرز عادی شدن برسانیم و انشاءالله تلاش می‌کنیم این بار نیز این کار را به همکاری مردم انجام دهیم.

فرماندار نهاوند با انتقاد از وضعیت مطب‌های پزشکان تخصصی گفت: متاسفانه از سوی پزشکان تخصصی همکاری کمتری در این زمینه دیده می‌شود، باید در مطب‌ها طرح نوبت‌دهی اجرا شود و نفرات بیشتری را به عنوان منشی اضافه کنند تا بتوان شرایط را کنترل کرد.

وی با اشاره به نقش موثر مراسم عروسی و عزا در افزایش آمار کرونا ادامه داد: متاسفانه برخی افراد بدون درک شرایط موجود و با توجیه غلط اقدام به برپایی مراسم به ویژه در روستاها می‌کنند که در این زمینه باید با بخشداران و دهیاران جلساتی برگزار و جلوی مراسم عروسی و عزا گرفته شود.

ناصری در پایان با انتقاد از وضعیت نانوائی‌ها گفت: متاسفانه نانوائی‌ها به یکی از مراکز انتقال ویروس کرونا تبدیل شده‌اند که این مساله باعث نگرانی شهروندان شده است لذا کمیته نظارت بر فعالیت نانوائی‌ها باید برنامه‌ریزی لازم را برای جلوگیری از ادامه وضعیت موجود داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما