تازه های سایت

کد مطلب: 43499
16. مهر 1399 - 21:23
سرلشکر محسن رضایی با بیان اینکه ولایت منشاء اقتدار ایران اسلامی است گفت: تفسیر ناب ولایت در چهره حاج حسین همدانی نمایان بود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو به نقل از عصر همدان، سرلشکر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  شامگاه امشب در مراسم گرامیداشت پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج حسین همدانی در حسینیه امام خمینی شهر همدان، با تسلیت چهلمین شب شهادت امام حسین و یاران با وفایش گفت: شب اربعین است، شبی که زینبیون تاریخ جدیدی را در تاریخ بشریت آغاز کردند. عاشورا به اندازه تاریخ همه بشر است.

تقارن شب اربعین با سالگرد شهادت یکی از مدافعان حرم زینبی

وی افزود: شب سالگرد مدافع حرم زینبی حاج حسین همدانی با اربعین تقارن جالب و عجیبی است و یکی از بهترین مدافعان حرم زینبی سالگردش مصادف با شب اربعین شده، آن هم در شهر همدان، که شهر دارالمجاهدین و  علمای بزرگ است.

رضایی با اشاره به اینکه همدان شهر رزمندگان و شهدای بزرگواری است که در جمهوری اسلامی به نیکی نامشان ثبت شده، گفت: استان همدان به قدمت ایران سابقه دارد و در هیچ کجای تاریخ نام ایران نیست که نام همدان نباشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: بزرگانی همچون آیت الله نوری همدانی، آیت الله موسوی همدانی، آیت الله اخوند، ملاعلی همدانی، آیت الله نجفی و بسیاری از بزرگان دین و عرفان از این خطه هستند.

وی ادامه داد: کارنامه شهدای این استان هم خیلی عجیب است. خیلی از شهدای شاخص همچون شهید حسین همدانی، شهید قهاری، شهید علی چیت ساز، شهید حسن صوفی در این استان آرامیده اند.

رضایی به بیان خاطره ای از رزمندگان همدان پرداخت و گفت: در زمان جنگ قصد داشتیم در استان های کوچک یک قیام ایجاد کنیم تا تردید نسبت به جنگ شکسته شود و من به هم رزمندگان همدانی گفتم که از استان همدان ۱۰ لشکر می خواهم که به جبهه اعزام کنیم. در فرودگاه همدان آنچنان جمعیتی برای اعزام به جبهه آماده شده بودند که هر چه خودروی ما برای سان دیدن پیش می رفت جمعیت بود.

وی اضافه کرد: وقتی فیلم استان همدان نشان داده شد، هم امید بزرگی ایجاد شد و هم دشمنان به شدت وحشت کردند.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه از استان همدان ۱۶ شهید مدافع حرم داریم گفت: این کاروان عظیم شهدا و این افتخارات استان همدان نشاندهنده یک پدیده جدیدی در زندگی ملت ایران است، پدیده ای که شهادت طلبی، صداقت و ایمان در آن است.

وی افزود: آیا اگر چنین حالتی ۱۰۰ سال پیش بود آیا سرزمینی از ایران جدا می شد؟ آیا اگر این پدیده بود ما به ضعف های گذشته کشیده می شدیم؟

رضایی افزود: خیلی از مشکلات بخاطر عدم توجه به این است و این رویداد چیزی جز ولایت نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آیه ای از قرآن که می فرماید ای مومنین اجابت کنید دعوت خدا و رسولش را تا زنده بشوید، تاکید کرد: ولایت باعث احیای روحیات مقدس در کشور ما پیدا شده و یکی از نیروهای ولایت نیز شهید حسین همدانی است.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آشنایی بنده با شهید همدانی از دوران جنگ بود؛ مخصوصا از عملیات فتح المبین که به عنوان سومین عملیات موفق ایران از آن یاد می‌شود.

سرلشکر رضایی گفت: به آنها که می گویند فرماندهان نظامی، دوران جنگ را خوب مدیریت نکردند می گوییم اگر سال اول جنگ را در نظر بگیریم می شد این حرف را با سختی پذیرفت چرا که در روزهای اول جنگ فرماندهان تئوریک نتوانستند موفق شوند. اما از سال دوم به بعد فرماندهان نظامی ارتش و سپاه موفق شدند و این سرآغاز پیروزی جمهوری اسلامی ایران بود؛ طوری که همگی به قهرمانان بزرگی تبدیل شدند و یکی از آنان شهید حسین همدانی است.

وی ادامه داد: در عملیات بیت المقدس که آزادسازی خرمشهر در آن عملیات اتفاق افتاد، من به شهید حسین همدانی گفتم تیپ انصار را از استان همدان تاسیس کنید و ایشان اولین تیپ را ایجاد کردند و بعد دیدیم که شهید حسین همدانی ظرفیت های زیادی دارد و به استان گیلان اعزامش کردیم.

شهید همدانی تنها فرمانده ای که در ۴ استان بر ۴ لشکر فرماندهی کرد

رضایی تاکید کرد: شهید همدانی شاید تنها فرمانده ای باشد که در ۴ استان بر ۴ لشکر فرماندهی کرد.

شخصیت دوم جبهه مقاومت، شهید همدانی بود

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شهید همدانی باز هم در اواخر عمرشان وارد صحنه دفاع از حرم شدند گفت: شخصیت دوم جبهه مقاومت بعد از حاج قاسم سلیمانی، شهید همدانی بود.

رضایی تاکید کرد: هر شهیدی را همچون سردار سلیمانی، حسین خرازی، حاج همت نام ببریم، همگی چنین شخصیتی داشتند و در جنگ تحمیلی دریای عظیمی از انسان ها به وجود آمد.

ولایت منشا اقتدار ایران اسلامی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: از طرفی دیگر شهدا کار بزرگی کردند و برای اولین بار ایران روی پای خودش ایستاد چرا که اکنون آمریکا هر غلطی می کند یک سیلی محکم می خورد. این ها نشان دهنده این است که یک اتفاق در ایران افتاده و آن چیزی جز ولایت نیست که منشا اقتدار ما شده است  و باید به این معجزه الهی بیش از گذشته توجه کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه بهترین تفسیر از ولایت، تفسیر مقام معظم رهبری است که گفتند: معنای اصلی ولایت پیوستگی و پیوند است. در دیدگاه مقام معظم رهبری، ولایت امری است که مفهوم وحدت و دست به دست هم دادن است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: پیوند ولایت با امت یک پدیده سیاسی است و در  نظام اسلامی ولی از مردم جدا نیست.

رضایی ادامه داد: اگر ولایت این است چرا باید در جامعه ما تفرقه باشد یا خودگذشتگی نباشد و حرکت ها برای خدا نباشد؟ این اتفاق ها در جنگ و انقلاب افتاد و این ها معجزه انقلاب اسلامی بود.

تفسیر ناب ولایت در چهره حاج حسین همدانی نمایان بود

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تفسیر ناب ولایت را در چهره ی حسین همدانی و وصیت نامه قاسم سلیمانی باید دید گفت: این تفسیرها معنی واقعی ولایت را در زندگی ما به جریان می اندازد.

وی اضافه کرد: وحدت و با هم بودن شعبه ای از ولایت است. اگر دین خدا را عمل کنیم و گوش به فرمان ولی فقیه باشیم هیچ دلیلی ندارد که تورم و رکود به وجود بیاید.

اگر همه ارگان ها با هم اتحاد داشتند موج سوم کرونا ایجاد نمی شد

رضایی با اشاره به اوج گیری دوباره کرونا تاکید کرد: خلا کجاست؟ اگر همه ارگان ها دور هم جمع شوند و به همدیگر اعتماد کنند نباید موج سوم کرونا به وجود بیاید.

سرلشکر رضایی گفت: ما نباید از ولایت تفسیرهای مختلف کنیم. اگر ما مثل شهدا با هم باشیم هیچ دلیلی ندارد در این کشور چنین مشکلاتی پیش بیاید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنرانی خود تاکید کرد: شهید حسین همدانی از زمانی که خودش را شناخت در این مسیر آمد و تا آخر نیز ادامه داد و هیچگاه دچار تزلزل نشد تا مزد اخلاص خود را گرفت و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما