تازه های سایت

کد مطلب: 43382
8. مهر 1399 - 8:32
با توجه به شیوع موج جدید کرونا و وضعیت قرمز در نهاوند نشست مشترک فرماندار، فرماندهی سپاه با اتاق اصناف و روسای اتحادیه های صنفی شهرستان در فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مراد ناصری فرماندار نهاوند در جلسه مشترک فرماندار، فرماندهی سپاه با اتاق اصناف و روسای اتحادیه های صنفی شهرستان، گفت: نهاوند در محاصره کرونا قرار گرفته و هر روز عزیزانی به علت کرونا در مقابل چشمان ما پرپر می شوند.

وی اظهار داشت: شرایط نهاوند بحرانی و قرمز است و مرحله سوم کرونا همه را نگران کرده است.

فرماندار نهاوند افزود: ویروس کرونا واکسن ندارد و تنها عاملی که می تواند کرونا را شکست دهد فرهنگ مردم و رعایت دستورات است.

وی خطاب به اتاق اصناف و اداره صمت گفت: هر صنفی پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کند باید پلمپ شود.

ناصری تاکید کرد: باتوجه به شرایط موجود، ضرورت شدت نظارت اتحادیه ها برای پیشگیری افزایش بار اپیدمی کرونا در شهرستان مهم و لازم‌ الاجراست.

وی با اشاره به نقش اصناف و بازاریان در ایجاد آرامش روانی در سطح جامعه گفت: در ماه‌های اخیر و با شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه اصناف شهرستان همکاری و همراهی کم نظیری با مسئولان در زمینه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی داشته‌اند.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد کسبه شهرستان در اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا کسب و کارشان را تعطیل کردند، افزود: ویروس کرونا در حال حاضر واکسن ندارد و باید با فرهنگ سازی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی به مقابله با این بیماری منحوس بپردازیم.

وی همچنین به همراهی و مشارکت اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد و افزود: بازاریان و کسبه به دلیل اینکه بیشتر در معرض رفت و امد عمومی مردم قرار دارند برای حفظ سلامتی خود، فروشندگان و شهروندان هر تصمیمی که از سوی ستاد ابلاغ میشود را به صورت جدی پیگیری و اجرا کنند.

در این جلسه مقرر شد، اصنافی که به سلامت مردم بی اعتنا هستند پلمب شوند و نانوایی های سنتی هم بااعلام گزارش تخلف بهداشتی و بی توجهی آنها به سلامت مردم و کرونا به شبکه بهداشت پلمب خواهند شد.

در ادامه این جلسه سرهنگ علی مختاری فرمانده سپاه و دبیر قرارگاه زیستی کرونا نیزگفت: بیمارستان ها و کادر پزشکی چند شیفتی در حال فعالیت هستند و گاها ۳ماه نتوانسته اند به خانواده خود سر بزنند.

وی اظهار داشت: مردم با رعایت پروتکل ها و تلاش در پیشگیری، مانع پر شدن بیمارستان ها شوند و کادر درمانی را کمک کنند.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: ادارات دراولین اقدام مانع ورود افراد بدون ماسک شوند و فاصله را رعایت کنند.

وی بیان داشت: همه برای مقابله با کرونا تلاش کنند و با رعایت دستورات بهداشتی بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما