تازه های سایت

کد مطلب: 43246
30. شهريور 1399 - 9:42
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند از هشدارهای شیوع گسترده کرونا ویروس خبر داد و گفت: حفاظت از سلامتی و جان مردم وظیفه و خط قرمز ماست و ضرورت فرهنگسازی برای مقابله با کرونا در لایه های مختلف این شهرستان فقط با کمک اصحاب رسانه و پویش های مردم محقق خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سیامک دانشور با بیان اینکه هر گونه کم توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز موج جدید بیماری و به خطر افتادن سلامتی مردم و در نهایت مرگ ومیر است، اظهار کرد: برگزاری هر گونه مراسم عروسی و عزاردای در تالار و رستوران ها در شهرستان ممنوع است و با کسانی که کارشکنی کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ادارات دولتی و غیردولتی و صنوف در شهرستان نهاوند خواهشمندیم پروتکل های بهداشتی را رعایت و همه کارکنان و مراجعان از ماسک استفاده کنند، مطرح کرد: از همه اصناف خواستاریم پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فردی را رعایت کرده و از ورود مشتریان بدون داشتن ماسک به محل کسب جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما و همه مسئولان شهرستان برای کنترل شیوع بیماری کرونا باید مضاعف باشد، تصریح کرد: جایگاه های عرضه سوخت در شهرستان موظف به تهیه دستکش یکبار مصرف برای مشتریان هستند و در صورت مشاهده عدم استفاده از دستکش در جایگاه‌ها سریعاً جایگاه عرضه سوخت با دستور قضایی پلمب می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان شهرستان نهاوند، دانشور ادامه داد: هر گونه فعالیت مداحان در مراسم های ختم و عزا ممنوع است و در صورت مشاهده، نسبت به جمع آوری وسایل صوتی و توقیف خودروی وی اقدام و به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری هر گونه مراسم عروسی در شهرستان ممنوع است و در صورت مشاهده نسبت به جمع آوری وسایل صوتی خوانندگان اقدام و مسئول برگزارکننده عروسی به مراجع قضایی معرفی خواهد شد، گفت: درج هر گونه خبر از منابعی غیر از ستاد کرونا ممنوع بوده و با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

دانشور با بیان اینکه رانندگان وسایل حمل نقل عمومی موظف هستند پروتکل های بهداشتی را رعایت و نسبت به ضدعفونی مرتب وسیله نقلیه خود اقدام کنند، خاطرنشان کرد: دفاتر پیشخوان و بانک ها برای جلوگیری از تجمع در محل کار نسبت به نوبت دهی اقدام و از ارائه هر گونه خدمات به افراد فاقد ماسک خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه آرایشگاه‌ها در جهت نوبت دهی الکترونیکی و رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند و در صورت مشاهده تجمع با آنها برخورد قانونی خواهد شد، بیان کرد: تجمع در مراسم های تشیبع و تدفین بیش از ۱۰ نفر ممنوع است و صاحبان عزا ملزم به دادن تعهدنامه کتبی به نیروی انتظامی بوده و توزیع ماسک هنگام تشییع و تدفین به همراهان ضروری است.

دانشور با اشاره به اینکه درج هر گونه آگهی مراسم ها در رسانه ها ممنوع است و از اصحاب رسانه و دستگاه های اجرایی شهرستان خواهشمندیم برای همکاری در امر آموزش و اطلاع رسانی مبارزه با کرونا ما را یاری کنند، گفت: از سازمان نظام پزشکی خواستاریم نظارت بیشتری بر مطب‌های بخش خصوصی داشته باشد و آنها ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی و نسبت به نوبت دهی الکترونیکی اقدام کنند که از تراکم مراجعان در مطب‌ها، داروخانه ها و آزمایشگاه‌ها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه هر مکانی که تهدیدکننده سلامت مردم باشد، پلمب خواهد شد، تأکید کرد: هر کس به مصوبات ستاد کرونا بی توجهی کند، مجرم است و باید از نظر قانونی جریمه شود و در شرایط خاص کنونی همه کسانی که باعث می شوند بیماری شیوع بیشتری داشته باشند مجرم هستند و از مردم خواهشمندیم از هر گونه مراجعه غیرضروری در خیابان ها و مکان های عمومی خودداری و در صورت ضرورت از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما